یزد - استاندار یزد گفت: پیاده‌روی اربعین از عظیم‌ترین حرکت‌های خودجوش مردمی بوده وباید امسال این پیاده روی با عزت و اقتدار بیشتری برگزار شود.

پیاده روی اربعین حسینی امسال باید با عزت و اقتدار بیشتری برگزار شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی شامگاه سه شنبه در جمع تعدادی از خیران پیاده‌روی اربعین اظهارداشت : حمایت افراد خیر و نهادها در تامین تدارکات و همکاری با دستگاه های مختلف اجرایی برای برگزاری پیاده روی زائران اربعین حسینی در عراق نسبت به سال های قبل ضروری تر است و اجر اخروی نیز دارد. 

وی افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت خودجوش جهادی است که نه ‌تنها برای مسلمانان بلکه برای مظلومین دنیا نیز الگویی سبب ایجاد انگیزه برای خروج از ظلم و ستم مردم ستمدیده تمام دنیا است.

استاندار با اشاره به اینکه این حرکت خودجوش ده‌ها میلیونی چشم جهانیان را به خود خیره کرده تصریح کرد: در این سفر معنوی هر کدام از زائران با هر شکل و طیفی حضور دارند و در این چند روز تلاش می‌کنند تا خود را به سرور و سالار شهیدان رسانده و فریاد آزادی سر دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای پیاده‌روی اربعین امسال بیش از ۳۰ هزار نفر از ثبت‌نام کرده‌اند گفت : تاکنون بیش از ۱۰ هزار ویزا و روادید برای ثبت‌نام کنندگان صادر شده است.

میرمحمدی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت خیران، قطعا همکاری دستگاه های اجرایی مسئول و شرکت ها و صاحبان صنایع نقش مهمی در تدارک و تامین نیازهای زائران اربعین دارند که باید انجام شود.

استاندار خاطر نشان ساخت: امسال همانند گذشته پیاده روی اربعین حسینی در عراق با حضور مردم ولایتمدار این استان و سایر مسلمانان به نحو شایسته و عزتمندی برگزار شود.

مجوز ثبت برای ۲۵ موکب اربعین استان یزد صادر شده است

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد از صدور مجوز ثبت برای ۲۵ موکب اربعین استان یزد خبر داد و گفت : از این تعداد دو موکب در شهر کاظمین به مقدار ۵ هزار نفر اسکان و تغذیه، دو موکب در نجف، دو موکب در بین راه کربلا و نجف و ۱۹ موکب در کربلای معلی به تعداد ۱۵ هزار نفر غذا و اسکان به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمدرضا جعفری خرمی اظهار داشت: تاکنون شش موکب در کربلا و یکی در شهر کاظمین استقرار یافته و۹ موکب بارگیری شده و در حال خروج از مرز هستند و مابقی نیز امروز، فردا و جمعه حرکت می کنند که تا شنبه هفته آینده از مرز خارج شوند و در محل استقرار خود قرار گیرند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان افزود: ۴۰ دستگاه کامیون مجوز خروج صادر و اعزام‌شده‌اند و ۲۰ دستگاه کامیون ثبت سیستم شده‌اند که امروز یا فردا بارگیری می‌شوند و کارهای اعزامشان نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پخت در موکب علی ابن موسی‌الرضا (ع) یزد صورت می‌گیرد افزود: بیشترین استقرار زائران را نیز موکب‌های امامزاده جعفر(ع) و موکب سپاه الغدیر استان داشته‌اند.

روزانه ۹۰ هزار پرس غذا بین زائران اربعین توسط موکب‌های یزد توزیع شد

نماینده اصناف و بازاریان در ستاد اربعین یزد گفت: با توجه به خدمات ارزنده‌ای که استان یزد در سال‌های گذشته به زائران ارائه کرده و در کشور به‌ عنوان استان برتر در خدمت‌رسانی به زائران معرفی شد، محوطه کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران را با وزارت صحه در اختیار ما گذاشتند.

محمدرضا بهشتی هم در این نشست اظهار داشت: سال گذشته روزانه ۹۰ هزار پرس صبحانه، ناهار و شام پخت می‌شد، وهمچنین با حضور ۲۸ پزشک خانم و آقا، روزانه ۲۵۰۰ نفر ویزیت رایگان می‌شدند.

وی افزود: بر این اساس قرار شد علاوه بر پخت غذا که روزهای اول مصادف با دهم صفر روزانه ۳۵ هزار نفر صبحانه، ناهار و شام طبخ می‌شود که اگر موارد مالی حل‌ و فصل شود این آمار افزایش می‌یابد.

بهشتی با بیان اینکه امسال برنامه راهنمای زائر را نیز در دستور کار داریم گفت: امسال اسکان ۷۰۰ نفره موقت برای زائرین که تازه از راه رسیده‌اند در نظر گرفته‌شده است که این عزیزان هم به استراحت پرداخته و هم پذیرایی شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: امسال دستگاه بسته‌بندی آب خریداری‌شده که در هر ساعت ۳۶۰۰ بسته آب خروجی آن است که روی پاکت این بسته‌بندی "یزد حسینیه ایران" درج‌ شده است که روزانه ۱۲۰ هزار قطعه آب ۲۵۰ سی‌سی تولید و در بین زائران و موکب‌ها تقسیم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.