بجنورد- مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات استان، گفت: موقوفات خراسان شمالی به سرمایه گذاران واگذار می شود.

موقوفات خراسان شمالی به سرمایه گذاران واگذار می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه  خراسان شمالی ،حجت الاسلام رئوف سید نژاد  با اشاره بر اهمیت مشارکت هر چه بیشتر اداره اوقاف و امور خیریه با سرمایه گذاران، اظهار داشت: مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه با سرمایه گذاران در راستای بهره مندی بیشتر و بهتر از موقوفات استان انجام می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر موقوفاتی در استان وجود دارد که قابلیت و ظرفیت واگذاری به سرمایه گذار را با هدف انجام فعالیت های مشارکتی دارد که در این راستا  اوقاف استان برای جذب سرمایه گذار در بحث موقوفات همکاری های لازم را با سرمایه گذاران انجام می دهد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: هم اکنون اداره کل اوقاف وا مور خیریه استان  با سرمایه گذاران در زمینه ساخت و ساز مشارکت ۵۰ درصدی دارند و تعداد ۱۹ موقوفه هم با کاربری تجاری، اداری، زراعی و مسکونی برای واگذاری به سرمایه گذاران آماده است.

وی با بیان اینکه فرقی ندارد سرمایه گذار شخص حقیقی و یا حقوقی باشد، ادامه داد: اگر سرمایه گذاری بخواهد در موقوفه ای سرمایه گذاری کند کارشناس با توجه به نقشه و میزان هزینه موقوفه آن را قیمت گذاری کرده و به این طریق میزان مشارکت اداره اوقاف و سرمایه گذار مشخص می شود.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: در حال حاضر در بخش زراعی و صنعتی موقوفه ای با ۱۸ هزار متر مربع در شهر بجنورد وجود دارد که آماده واگذاری به سرمایه گذار برای استفاده بهتر و مفیدتر از آن است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان شیروان هم برای موقوفه ای با ۱۵ هزار متر مربع در بخش زراعی و یا موقوفه ای دیگر با دو هزار و ۴۰۰ متر مربع با کاربری خدماتی و تجاری امکان سرمایه گذاری وجود دارد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با تأکید بر اجرای امینانه نیات واقفان، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان امانتدار واقفان خیراندیش آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران در زمینه ایجاد اماکن تجاری، فرهنگی، اداری و بهداشتی و درمانی است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از وظایف اداره اوقاف رسیدگی به موقوفات است، اظهار داشت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی پنج هزار و ۴۳۷ موقوفه وجود دارد که از این تعداد فقط یک هزارو ۸۶۹ موقوفه دارای گردش مالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.