کرج- درخواست افزایش اعتباربه میزان ۷۱ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از پارکینگ طبقاتی مرکزی شهرداری کرج در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد.

درخواست اعتبار ۷۱ میلیاردی برای پروژه پارکینگ طبقاتی شهرداری کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این جلسه صبح امروز چهارشنبه با حضور اکثریت اعضای شورای شهر پنجم در صحن علنی به انجام رسید.

  مهدی حاجی قاسمی عضو شورای شهر کرج در بیان نطق پیش از دستور خود در مورد پروژه های عمرانی مانند پروژه میدان سپاه اظهار کرد: عملیات شمال به جنوب این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است و جای سوال است که چرا علیرغم اینکه سه ماه است پروژه با ۳۰ میلیارد اعتبار به بهره برداری رسیده و معارضی هم ندارد این مسیر از پروژه هنوز آماده نشده است.

وی با بیان اینکه بهره برداری کامل از  پروژه میدان سپاه(میدان شهیدآجرلو) که در مرکز شهر قرار دارد مورد توجه ویژه قرار داده شود گفت:اگر بحث مباحث مالی برای پیشبرد آن لازم است این مهم به کار گرفته شود.

در ادامه جلسه لایحه ای در ارتباط با افزایش مبلغ  ۷۱ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری  پارکینگ طبقاتی و کاربری های مکمل ساختمان ستاد مرکزی شهرداری کرج مطرح شد که در بودجه سال ۹۵ اعتبار لازم آن جذب نشده بود و برای به ثمر رساندن آن این لایحه دوفوریتی عنوان شد.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج در ارتباط با این پروژه بیان کرد: برای این پروژه از محل بودجه پروژه هایی که اولویت کمتری دارد استفاده شده است تا این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

محمدرضا رضاپور در ادامه گفت: این ساختمان با زیربنای ۲۱ هزار مترمربع با کاربری های مختلف از جمله احداث ۷ طبقه پارکینگ احداث شده است و مقرر شده مکمل ساختمان کنونی شهرداری کرج باشد.

وی با بیان اینکه  قرارداد اولیه پروژه برابر ۱۴ میلیارد تومان بوده است  گفت: از سهم قرارداد دوم  آن که ۲۷ میلیارد بوده تنها ۲۳ میلیارد پرداخت شده و در نهایت برای تکمیل آن ۴۲ تا ۴۳ میلیارد هزینه کرد نیاز است.

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی پارکینگ طبقاتی شهرداری مرکز

رضاپور در توضیح بیشتر گفت: بیش از ۹۵ درصد ساختمان ساخته شده است و در صورت تامین اعتبار وتکمیل موجب آبادانی بیشتر خواهد بود.

وی اشاره کرد: انجام پروژه های دولتی از خصوصی هزینه های بیشتری دارد و شهرداری کرج در این مورد هزینه های زیادی را نسبت به دیگر ارگان ها متحمل می شود چرا که وظایف بیشتری برای اجرا در شهر برعهده این نهاد است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج  هم با اشاره به اینکه در این لایحه قرار است  از محل پروژه هایی مانند تقاطع غیر همسطح شهید کلانتری برداشت شود، از دیگر پروژه مهم کرج نام برد و گفت: اجرای پروژه نهر سیاه جوب که دیگر دیوار حائلی ندارد و سهمی مهم در  سیما و منظر شهری دارد شایسته نیست  نیمه کاره رها شود و در مقابل از ردیف اعتباری آن برای چنین پروژه ای که احداث پارکینگ طبقاتی است استفاده شود.

عباس زارع افزود: دیگر پروژه تالار شهر کرج است که قرار است از بودجه آن برای بهره برداری از پروژه نام برده شده استفاده شود  و این برداشت های متعدد از چندین پروژه موجب بی انضباطی بیشتر و برداشت های بی رویه چندین پروژه عمرانی شهر است.

وی با بیان اینکه مشخص شود این رقم بودجه قرار است برای مواردی مانند تامین تجهیزات صرف شود یا تکمیل ابنیه ساختمان، افزود: این موضوع نیاز به بررسی بیشتر و تعیین هزینه کردها در بخش های مدنظر پروژه دارد.

مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه این میزان بودجه برای تکمیل پروژه پارکینگ طبقاتی رقم بالایی است، گفت: در گذشته چندین میلیارد برای این پروژه اختصاص داده شده است و انجام آن با همان مقدار بودجه پیشین میسر است.

رییس شورای شهر کرج نیز در ارتباط با این پروژه با بیان اینکه بحث عقب ماندگی این پروژه باید مشخص شود، گفت: بکارگیری رویه مناسب در پروژه ها اهمیت زیادی دارد چرا که تا کنون هیچ پروژه ای به موقع انجام نشده است و آمار و ارقام مشخصی به عنوان برآورد کلی پروژه های عمرانی که نشان دهنده شفافیت در پرداخت ها باشد مشخص نشده تا آن را به مردم ارایه دهیم.

نبیونی در خصوص دیگر پروژه مطرح شده گفت:مردم نسبت به عدم تکمیل پروژه نهر سیاه جوب شاکی هستند لذا شورای شهر برای اصلاح رویه اجرای پروژه ها به شهرداری کمک خواهد کرد تا دغدغه های مردم رفع شود.

به دنبال اعلام رای اعضای شورای اسلامی شهر کرج مبنی برعدم تصویب، این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارجاع داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.