کرمان- استان پهناور کرمان دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی است و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منو جان را تحت پوشش دارد.

مراکز درمانی جنوب کرمان نیازمند پرستاری است

قدس آنلاین-گروه استان ها: شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان است که متأسفانه با تمام تلاش‌های انجام‌شده از طرف دولتمردان اما بازهم کمبودهای بهداشتی و درمانی در این منطقه و کمبود کارکنان تخصصی موجب آزردگی خاطر ساکنانش شده است.

بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جیرفت ازجمله مراکزی است که به دلیل مراجعه بیش‌ازحد جمعیت ظرفیت خود را تا ۲۲۸ تخت فعال افزایش داده است اما این اقدام نیز نتوانسته مشکلی را برای پاسخ به تمام مراجعان حل کند و از آن‌طرف فشار کادر درمانی را دوچندان کرده است.

کمبود پرستار

رئیس بیمارستان امام خمینی در این رابطه می‌گوید: هرچند این بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی است ولی به علت میزان بالای مراجعات زیاد مردم اینک ۲۲۸ تخت فعال دارد

ابوالقاسم امیر محمودی می‌افزاید: این بیمارستان ۲۵۲ تختخوابی هم‌اکنون با کمبود ۱۰۶ پرستار مواجه است.

وی بیان می‌کند: این بیمارستان در حال حاضر ۳۳۶ پرستار دارد و بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۱۰۶ پرستار دیگر نیاز دارد.

وی با اشاره به این موضوع که با توجه به حجم خدمات‌رسانی با کمبود نیرو مواجه هستیم  ابراز امیدواری می‌کند که با همکاری متولیان امر هر چه زودتر این مشکل حل شود.

وی با اشاره به برخی از موفقیت‌های حاصل‌شده در راستای خدمت‌رسانی عنوان می‌کند: پیش‌ازاین برای عکس‌برداری ساده بسیاری از بیماران مجبور به اعزام و مراجعه به مرکز استان بودند اما با خریداری و نصب دستگاه ام. آر. آی این مشکل دیرینه خوشبختانه حل شد.

دفترچه‌های بدون خدمات

درمانگاه تأمین اجتماعی کهنوج  نیز به‌عنوان درمانگاه اصلی تأمین اجتماعی در این شهرستان روزانه شاهد تعداد بسیاری از بیماران است که چشم‌انتظار دریافت خدمات درمانی رایگان هستند اما متأسفانه حضور یک پزشک عمومی آن‌هم فقط در یک نوبت موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

کمبود امکانات،کمبود پزشک متخصص،نبود برخی داروها ،محدودیت فضا، شلوغی و ازدحام بیماران موجب شده تا بسیاری از بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی در شهرستان کهنوج نیز ابراز گلایه کنند.

شهروندان کهنوجی با ابراز گلایه از وضعیت درمانگاه تأمین اجتماعی کهنوج اظهار می‌کنند: متأسفانه یک پزشک جوابگوی ویزیت همه‌ی مراجعه‌کنندگان در روز نیست و موجب شلوغی درمانگاه، معطلی و ناراحتی بیماران تحت پوشش این بیمه‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.