اهواز- اگر خوزستان را پایتخت دفاع مقدس تصور کنیم احداث باغ‌موزه را می‌توان پایتخت این استان و سند افتخارآمیز آن دانست اما متأسفانه باوجوداینکه این استان درنبرد حق علیه باطل نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز بوده است اما در حوزه ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس عقب‌مانده است.

خوزستان پیشتاز در جنگ بازمانده از موزه دفاع مقدس

قدس آنلاین-گروه استان ها: پس از کلنگ زنی باغ‌موزه خوزستان درسال ۹۳، جلسات مختلفی با مسئولان برای تدوین نقش دفاع مقدس در خوزستان برگزارشده است اما واقعیت این است که این موزه رشد چندانی نداشته است.

کمبود بودجه

کمبود اعتبار که در تمامی طرح‌های عمرانی و خدماتی در دولت خودنمایی  می‌کند متأسفانه باغ‌موزه دفاع مقدس را هم استثنا نداشته و آن را با خود درگیر کرده است.

استاندار خوزستان در این رابطه اظهار می‌کند: ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس به اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

غلامرضا شریعتی بیان می‌کند: در این راستا مقرر بود که ردیف بودجه از سوی مسئولان کشوری برای باغ‌موزه دفاع مقدس خوزستان فراهم شود، اما با توجه به شرایط موجود در کشور این امر بعید به نظر می‌رسد.

وی با افسوس از کم‌توجهی به این موضوع درگذشته بیان می‌کند: زمانی که وضعیت بودجه استان مطلوب بود و شرایط برای ساخت باغ‌موزه مهیا بود این اقدام به هر دلیلی انجام نشد.  

وی با تشریح جایگاه این استان در عرصه ظهور و بروز فرهنگ ایثار و شهادت ادامه  می‌دهد: در دفاع مقدس، خوزستان پیشرو بوده اما استان‌های دیگر در ایجاد یادمان‌های جنگ تحمیلی از ما جلوتر هستند و این موضوع درشان این استان نیست.

وی البته قول می‌دهد: تمامی تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار ساخت باغ‌موزه به کار می‌گیریم.

استاندار هرچند پیشنهاد می‌کند که همگرایی و همکاری شهرداری، صنایع بزرگ استان  و همچنین بنیاد حفظ آثار می‌تواند در پیشبرد این پروژه کمک‌حال باشد.

جای خالی موزه

شهردار اهواز بابیان اینکه خوزستان مرکز دفاع مقدس بود و سرنوشت دفاع مقدس در عملیات کربلای پنج مشخص شد اظهار می‌کند: به همین دلیل عقیده دارم، جای کار فاخری مثل ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس در این استان خالی بود.

منصور کتان باف بابیان اینکه استان خوزستان در ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس تعلل داشته است ابرازمی کند: ایجاد این باغ‌موزه یکی از نیازهای مهم فرهنگی استان است .

وی با اشاره به اینکه در باغ‌موزه دفاع مقدس سعی شده تا تمامی اقشار در آن سهیم باشند ادامه می‌دهد: نقش بخش‌هایی همچون صنعت، نفت، آموزش‌وپرورش و همه اقشار مردمی قابل‌تعریف در پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس هست و از همین رو برای این مجموعه ۳۰۰ هکتاری باغ‌موزه ۱۰ کاربری تعیین کرده بودیم که خوشبختانه زمین اکنون تحویل‌شده است.

کتان باف بیان می‌کند: ۱۰ هکتار از این ۳۰۰ هکتار را به محیط‌زیست دادیم تا موزه محیط‌زیست، باغ پرندگان و حیوانات بومی خوزستان، باغ ایرانی را راه‌اندازی کنند که البته مکانی برای رصدخانه و نجوم و پارک بانوان نیز تعبیه ‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.