اهواز - حجت‌الاسلام زرشناس با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی هشداری برای همه ما به شمار می‌رود؛ چرا که شاید دانش‌آموزان برای استفاده از این فضا به بلوغ کافی نرسیده باشند، گفت:‌ بنابراین تلاش می‌شود تا با تربیت تشکیلاتی و سازمانی آن‌ها اقدام به تولید محتوای مناسب شده و در فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی هشداری برای همه ما به شمار می‌رود

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام  هادی زرشناس، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی که امروز ۳ آبان‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه هفته بسیج در سال جاری با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» آغاز به کار خواهد کرد، گفت: این هفته از ۷ آبان‌ماه با اجرای پدافند غیرعامل آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این روز دانش‌آموزان بسیجی بر مزار شهید سهام خیام در هویزه و بهنام محمدی در مسجدسلیمان حاضر خواهند شد. هم‌اندیشی نخبگان علمی ـ هنری و تجلیل از دانش‌آموزان نخبه بسیجی که در جشنواره بسیجی علمی پایا رتبه‌های برتر را از آن خود کردند، از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

زرشناس با اشاره به اینکه ۸ آبان‌ماه به نام «دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نام‌گذاری شده است، ادامه داد: آیین صبحگاهی سراسری و نواختن زنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و برگزاری یادواره استانی شهدا در هندیجان از جمله برنامه‌های این روز است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: افتتاح باشگاه سایبری بسیج دانش‌آموزی، اجرای طرح رهروان شهید فهمیده با همکاری منطقه سوم نیروی دریایی سپاه از جمله برنامه‌های نهم آبان‌ماه با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری» است. همچنین «دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایت‌مداری» عنوان روز دهم آبان است که در آن دیدار با ائمه جمعه در سراسر استان، نشست‌های معرفتی و بصیرتی با عنوان رهبر کوچک که اشاره به سخن امام راحل درباره شهید فهمیده دارد، صورت خواهد گرفت.

مسابقات ورزشی و تشکیل دسته عزاداری هیئت قاسم‌بن الحسن در ۱۱ آبان‌ماه با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان‌خواهی» برگزار می‌شود. همچنین «دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌خواهی» عنوان ۱۲ آبان‌ماه است که با حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه همراه خواهد بود. شنبه ۱۳ آبان‌ماه «دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی» نام دارد که دانش‌آموزان در روز ملی مبارزه با استکبار حضور می‌یابند.  

وی با اشاره به اجرای اردوهای جهادی برای دانش‌آموزان آنها را به سه نوع تقسیم کرد و گفت: دانش‌آموزان در بازه زمانی یک روزه، ده روزه و هفت روزه در مناطق محروم استان حضور یافته و اقدام به فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در مدارس می‌کنند.

زرشناس گفت: همچنین اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از ۱۲ مهرماه آغاز شده که تاکنون ۸ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی استان اعزام شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰ هزار دانش‌آموز در این اردو تحت پوشش قرار گیرند که طی آن نمایش از پایداری تا ظهور با هدف معرفی دفاع مقدس به دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: برخلاف آنچه که گفته می‌شود ما قانون اجباری برای حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور نداریم. حتی پیش از این هم حضور دانش‌آموزان بر نمره درس آمادگی دفاعی آنها تأثیر داشت که به موجب قانون آن تأثیر نمره هم برداشته شده اما استقبال خود دانش‌آموزان از این اردوها بسیار خوب است و چندین برابر ظرفیت ایجاد شده ما از سوی آنها درخواست داریم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی هشداری برای همه ما به شمار می‌رود چرا که شاید دانش‌آموزان برای استفاده از این فضا به بلوغ کافی نرسیده باشند بنابراین تلاش می‌شود تا با تربیت تشکیلاتی و سازمانی آنها اقدام به تولید محتوای مناسب شده و در فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

زرشناس گفت: در راستای تحقق شعار سال اهداف خود را بر توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌ آنها متمرکز کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.