گچساران - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گچساران گفت: برای تحقق شعار سال و رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید بطور جدی به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه نمود و تحقق این امر مهم در گرو جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است .

حمایت از تولید و اشتغال در گرو جلوگیری از ورود کالای قاچاق است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، اردشیر جلالی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گچساران با اشاره بر اشکال مختلف پدیده قاچاق در سال های اخیر و ورود بر عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و غیره که موجب اختلال در وضعیت اقتصادی کشور گردید، گفت: مبارزه با قاچاق کالا وارز به عنوان یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری و یکی از چالشهای اساسی در حوزه های مختلف کشور است .

جلالی افزود: برای تحقق شعار سال و رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید بطور جدی به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه نمود.

وی خرید کالای ایرانی را اصلی ترین کار حمایت از تولید و اشتغال دانست و تصریح کرد: تحقق این امر مهم در گرو جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است .

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گچساران با بیان این مطلب که در سال گذشته در شش مورد از کالاهای مشمول قاچاق افزایش صددرصدی داشتیم اظهار داشت: با تلاش اعضاء ذیربط در ۶ مورد دیگر از کالاها کاهش صددرصدی قاچاق داشتیم . این مسئول اقلام صدرد کاهشی را شامل داروهای دامی،و انسانی،اقلام ضد فرهنگی ،ذغال ،پرونده های متفرقه ،کارت اعتباری تلفن های همگانی عنوان کرد.

جلالی ارزش ریالی تقریبی شش ماهه سال ۱۳۹۶ را بیش از ۲۹ میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته یعنی سال ۹۵ این آمار بیش از ۱۹ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال بوده است .

وی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در شش ماهه اول سال ۹۶ را نسبت به مشابه سال قبل با  ۳۵% افزایش عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.