زاهدان-دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: اولین گروه رسمی زائران پاکستانی اربعین در قالب هزار و ۴۰۰ نفر امروزوارد مرز میرجاوه شدند.

هزار و ۴۰۰ زائر پاکستانی اربعین وارد مرز میرجاوه شدند

به گزارش قدس آنلاین، رضا بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این زائران با ۳۵ دستگاه اتوبوس ساعت ۹ صبح امروز وارد مرز میرجاوه شدند و مورد استقبال سران طوایف شیعه وسنی، نهادهای انقلابی، سپاه، فرماندار و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این زائران عصر امروز وارد زاهدان می‌شوند و در زائر سرای امام رضا (ع) این شهرستان اسکان داده می‌شوند. بختیاری ادامه داد: تا قبل از این زائران پاکستانی به صورت گروه‌های چند نفره وارد سیستان و بلوچستان شده بودند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شده اند.

بختیاری اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار زائر پاکستانی با گذر از سیستان و بلوچستان به کربلا مشرف شدند که امسال پیش بینی می‌شود با توجه به استقبال خوب مردم این کشور به حدود ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می‌کند.  

سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.