ولی‌عهد عربستان بر خلاف سیاست اصلاحات اقتصادی، می‌گوید جنگ پرهزینه این کشور علیه یمن ادامه خواهد یافت.

جنگ یمن ادامه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی که از او به نام صحنه‌گردان اصلی سیاست عربستان یاد می‌شود، امروز پنجشنبه اعلام کرد که جنگ عربستان علیه یمن ادامه می‌یابد.

به گزارش شبکه خبری «العربیه»، بن سلمان گفت جنگ یمن ادامه می‌یابد تا «حوثی‌ها حزب‌الله دیگری در مرز ما نشوند». 

عربستان به دلیل مخالفت با سیاست ایران و محور مقاومت و همسو با سیاست‌های غرب علیه آن، حزب‌الله را گروه تروریستی می‌داند.

جنگ عربستان علیه یمن از فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون بیش ا ز هفت هزار کشته و بیش از ۳۵ هزار مجروح و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

او در اشاره به بحران روابط دیپلماتیک با قطر نیز مدعی شد که «مشکل قطر، خیلی خیلی خیلی کوچک است». 

ولی‌عهد سعودی که پیشتر طرح تحولی اقتصادی به نام «۲۰۳۰» ارائه کرده و بر اساس آن برخی سیاست‌هایی شبیه به ریاضت اقتصادی در برخی بخش‌ها اعمال کرده، گفت که طرح شرکت نفتی آرامو در حال پیشرفت است و سال آینده اجرایی می‌شود.

سیاست پرهزینه جنگ در یمن و ادامه آن در تضاد با سیاست اصلاحات اقتصادی است که بن سلمان در عربستان آغاز کرد است. این کشور در دو سال گذشته با کسری بودجه بی‌سابقه روبه‌رو بوده است.

عربستان سعودی در قالب این طرح اقتصادی، بخشی از سهام بزرگترین شرکت نفتی دنیا یعنی شرکت آرامکو را می‌فروشد.   به گفته بن سلمان بعد از طرح [مزایده]، ارزش آرامکو شاید به بیش از دو تریلیون دلار برسد.  

این مقام سعودی در هفته جاری نیز طرح تجاری اقتصادی فرهنگی «پروژه نئوم» را اعلام کرد که قرار است بر اساس آن شهری نوین در شمال غرب عربستان ساخته شود که بر اساس جدیدترین فناوری‌ها بنا می‌شود

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.