یزد - استاندار یزد گفت: تمامی تلاشهای شوراهای اسلامی باید در نهایت منجر به ایجاد فضایی توام با آرامش، نشاط، پویایی، تحول آفرینی و خلاقیت در شهرها و روستاها شود و همه مردم از عملکرد شورا احساس رضایت کنند و به گونه ای عمل شود که همه منتخبین در شوراهای اسلامی سراسر استان بتوانند پاسخگوی اعتماد مردم به خود باشند.

منتخبین  شوراها در سراسر استان باید پاسخگوی اعتماد مردم به خود باشند

به گزارش قدس آنلاین ،  سید محمد میرمحمدی در جلسه برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورای اسلامی استان اظهارداشت: خوشبختانه ما در این نظام از نعمت بزرگی با عنوان قانون اساسی برخورداریم که پایه و اساس نظام و میثاق ملی ماست و از مکانیسمهای بسیار ارزشمندی در جهت اداره امور کشور و روابط میان مردم و دولت و حاکمیت برخوردار است و یکی از اصول مهم و محوری آن شوراهای اسلامی شهر و روستاست که در بطن این قانون تعریف و مشخص شده است.

وی با بیان اینکه" شوراهای اسلامی شهر و روستا، مکمل مجلس شورای اسلامی هستند" افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ممکن است به دلیل نگاه کلان و گستردگی حوزه انتخابیه خود، از برخی جزئیات مطلع نشوند اما اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا میتوانند با اشراف کامل و جزئی نگرانه نسبت به همه مسائل، به حل مشکلات کمک کنند و یک جریان اطلاع یابی گسترده از آسیبهای حوزه خود را ایجاد نموده تا هیچ آسیبی از نگاه تیزبین و آگاهانه آنها پنهان نماند.

میرمحمدی تصریح کرد: هم در روستاها و هم در شهرها، ارتباط مستمر و موثر شوراهای اسلامی با اقشار مختلف مردم به اشراف کامل آنها بر مسائل ختم میشود و زمینه ای را فراهم میسازد تا بتوانند بر اساس ضرورتها برنامه ریزی لازم را جهت رفع مشکلات انجام داده و توزیع متوازن امکانات را رقم بزنند.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به ماده یک قانون تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: شوراهای اسلامی در گستره شهرها و روستاها باید در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی تلاش کنند و اینگونه مسائل را مدیریت نموده و برای آن راهکار ارائه دهند.

 میرمحمدی در ادامه بر انجام وظایف قانونی از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: همه این تلاشها باید در نهایت منجر به ایجاد فضایی توام با آرامش، نشاط، پویایی، تحول آفرینی و خلاقیت در شهرها و روستاها شود و همه مردم از عملکرد شورا احساس رضایت کنند و به گونه ای عمل شود که همه منتخبین در شوراهای اسلامی سراسر استان بتوانند پاسخگوی اعتماد مردم به خود باشند.

وی آنگاه با اشاره به لزوم بهره مندی شورای اسلامی استان از فضایی مستقل و مناسب برای برگزاری جلسات گفت:   امیدوارم این موضوع در دستور کار شورای اسلامی استان قرار گیرد و محلی مناسب برای برگزاری جلسات تدارک دیده شود.

استاندار یزد با بیان این نکته که" رییس شورای اسلامی استان میتواند بدون حق رای در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان شرکت کند" افزود: این امر فرصت مناسبی است تا شورای برنامه ریزی و توسعه استان بتواند از ارائه پیشنهادات و ابراز نظرات ایشان که برخواسته از شوراهای اسلامی سراسر استان است بهره مند شده و قطعا این مهم به تصمیم گیری بهتر مدیران نیز کمک خواهد کرد و ما از آن استقبال میکنیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان این نشست، از تمامی اعضای پیشین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان تقدیر نمود و ابراز امیدواری کرد تا از توان و تجربه ایشان در جای مناسب استفاده شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.