رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه برای برخی از قوانین تفسیرهای مختلف وجود دارد، گفت: همایش طب و قضا برای رفع ابهامات برگزار می‌شود تا پزشکان قانونی و قضات به یک زبان مشترک برسند.

هدف از برگزاری همایش طب و قضا برطرف کردن ضعف‌های قانونی کشور است

به گزارش قدس آنلاین، احمد شجاعی قبل از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری ششمین همایش سراسری طب و قضا که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه همایش علمی طب و قضا با هدف بررسی و کنکاش در موضوعات قضات و پزشکان قانونی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این همایش هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و در فاصله دو همایش، موضوعات و مباحث چالشی و ابهامات موجود، توسط پژوهشگران سازمان پزشکی قانونی و قضات بررسی می‌شود.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه مسائل قانون تعریف و تدوین شده است و همه مسائل مبنای قانونی دارد اما در برخی از قوانین تفسیرهای مختلفی وجود دارد و همایش طب و قضا به منظور رفع ابهامات برگزار می‌شود تا پزشکان قانونی و قضات به یک زبان مشترک و وحدت آرا برسند.

شجاعی بیان کرد: یکی از اهداف همایش برداشت صحیح از مطالب و تدوین یک دستورالعمل واحد است تا ضعف‌های قانونی و کمبود را شناسایی و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کنیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به سه محور اصلی رشد و کمال، سرایت در صدمات و حرج، تصریح کرد: باتوجه به این‌که بسیار از قوانین، ریشه فقهی دارد بنابراین برگزاری این همایش در استان قم و حضور فقها و دانشمندان علوم دینی در این همایش از ویژگی‌هایی بود که این همایش را از همایش‌های قبلی متمایز می‌کرد.

وی با تأکید به ضرورت اهدای جسد برای استفاده آموزشی، گفت:‌ با توجه به تبلیغاتی که در موضوع اهدای جسد انجام شده است،‌ مردم استقبال خوبی از این موضوع داشتند و بیش از ۲۰۰ اهدای جسد در این مدت انجام شده است.

شجاعی با بیان این‌که در سال ۹۵، براساس آمار ۴۴۰۵ نفر اقدام به خودکشی کردند، اظهار کرد: آمار خودکشی در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است؛ البته پرداختن به مباحث خودکشی و اعلام آمار در برخی از مواقع موجب تشویق به خودکشی و افزایش آمار خودکشی می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأخیر سازمان پزشکی قانونی در اعلام دلیل فوت اظهار کرد: در بسیاری از موارد، اعلام دلیل فوت در کمتر ۲ ساعت انجام می‌شود اما در برخی از پرونده‌های صدمات بسیار جدی است به همین دلیل به مدت زمانی بیشتر برای دریافت نتایج قطعی نیاز داریم و علت برخی از تأخیرها به دلیل رسیدن به نتیجه قطعی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.