کرمان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: با وجود قاچاق، فرصت های شغلی زیادی را از دست داده و آسیب های زیادی به کشور وارد می شود و باید با عزم راسخ تر در استان تدابیر راهگشا را در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتخاذ و اجرایی کرد.

مبارزه با قاچاق کالا وارز امری قانونی و شرعی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، حمید ذکاء اسدی پیش از ظهر پنج شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: اصلی ترین آفت ها در مسیر تحقق  اقتصاد مقاومتی و ارتقاء سطح معیشت مردم، قاچاق کالا وارز است و تا زمانی که در حل این موضوع موفق نباشیم در منطقه منفی اقتصادی بازی می کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش های نیروهای نظامی و انتظامی و سایر دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا وسوخت، عنوان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به وضعیت گذشته خود اقدامات و پیشرفت های بسیار خوبی داشته اما هنور فاصله زیادی تا اهداف خود داریم و همین که روی ریل افتاده و می دانیم با چه شیوه ای باید کار کنیم، ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تا جایی که امکان داشت فعالیت های خوبی انجام شده است و امیدواریم این فعالیت ها به صورت بهتر و جدی تری دنبال شود.

ذکاء اسدی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا وارز امری قانون و شرعی است، گفت: با وجود قاچاق، فرصت های شغلی زیادی را از دست داده و آسیب های زیادی به کشور وارد می شود و باید با عزم راسخ تر در استان تدابیر راهگشا را در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتخاذ و اجرایی کرد.

معاون استاندار کرمان گفت: اگر در استان تدبیر، ابتکار و پشتکار داشته و ظرفیت های استان را در همه جا به کار گیریم در همه بخش ها موفق خواهیم بود.

ذکاء اسدی با تاکید بر اینکه هنر در حل و فصل مسائل است، گفت: مدیری اگر توانایی اجرای کاری را ندارد، استعفا دهد زیرا نمی توان مدیر بود و مرتب گفت که نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران استانی همت لازم برای پیگیری مسائل را داشته باشند، بسیاری از موضوعات قابل حل است.

۳۱ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق درکرمان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز گفت: پلیس استان کرمان در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را داشته است.

یدالله حسن پور افزود: ارزش کالاهای مکشوفه استان کرمان در سال جاری ۴۶۵ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: کشفیات قاچاق نسبت به سال ۹۲ رشد ۱۶۰۰ درصدی داشته است.

۱۲۰ هزار راس دام هویت گذاری شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز با اشاره به اینکه کار هویت گذاری دام های استان کرمان از سال ۸۴ آغاز شده است، ادامه داد: ۱۳۰ هزار راس دام سنگین در استان باید هویت گذاری می شده که تاکنون ۱۲۰ هزار راس دام هویت گذاری شده است.

عباس سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات هویت گذاری دام ها این بوده که ۱۱۷ میلیارد تومان سالانه به اقتصاد استان کرمان کمک می کند و در کنار آن گوشت سالم نیز در جامعه عرضه شده است.

وی تصریح کرد: ۱۱ هزار نفر شتر در شمال استان کرمان وجود دارد که برای پلاک گذاری آنها حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.