معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از آمادگی ایران برای بازگشایی مرز پرویزخان در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد حسین ذولفقاری در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که در مرز خسروی برگزار شد اظهار داشت: از زحمات همه دستگاه ها از جنله سپاه، ارتش و... نقطه قدردانی می کنیم. من امروز در سطح استان کرمانشاه تحرک و شور و نشاط متفاوتی از روزهای قبل را دیدم که خوشحال کننده بود.

وی افزود: موضوع بازگشایی مرز خسروی در طول سال با زحمت مجموعه های مختلفی میسر شد که این موضوع قطعا برکات زیادی برای هر دو کشور ایران و عراق را دارد و امنیت آفرین است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم که مرز پرویزخان نیز به زودی با هماهنگی های لازم با کشور عراق بازگشایی شود و فکر نی کنم در روزهای آینده این اتفاق بیفتد.

ذولفقاری گفت: برگزاری مناسب مراسم اربعین و تردد راحت زوار از مرز خسروی قطعا مقدمه خوبی برای تثبیت این مرز در سالهای آینده است.

وی گفت: برخی پشتیبانی های ویژه از نظر امکانات و اعتبار نیز از مرز خسروی داشته ایم تا مشکلات احتنالی برطرف شود.

ذولفقاری با اشاره به اندیشیده شدن تدابیر لازم برای اسکان زائران در طول مسیر گفت: امنیت کامل در مسیر داخل کشور تا مرز خسروی با تلاشهای شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی بر قرار است.

این مسئول ارشد وزارت کشور افزود: نیروی انتظامی طرح ویژه ای برای برقراری امنیت را تهیه و تدارک دیده است که با همکاری خوب سپاه و ارتش و نیروی انتظامی زمینه امنیت کامل را فراهم کرده است.

وی همچنین از پای کار بود مقامات ارشد عراقی برای فراهم بودن امنیت آنسوی مرزها خبر داد.

معاون وزیر کشور گفت: تشکیل یک ستاد هماهنگی ویژه در خود مرز خسروی برای مدیریت اتفاقات ریز و درشت روزهای نزدیک به اربعین ضروری است و یک محوریت خاصی برای حل امورات باید وجود داشته باشد.

ذولفقاری گفت: استانهای معینی که هنوز پای کار نیامدند باید با مدیریت جهادی سریع تر پای کار بیایند و در رفع مشکلات کار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.