سرپرست وزارت علوم گفت: آیت الله ملک حسینی شخصیت بزرگی است که در منطقه و کشور به عنوان یک الگو منشاء اثر بود.

آیت الله ملک حسینی بیش از پنج دهه در جنوب کشور منشاء اثر بود

به گزارش قدس آنلاین، سید ضیا هاشمی ظهر پنجشنبه در کنگره ملی آیت الله ملک حسینی در یاسوج  افزود:کنگره ها محافلی علمی هستند که در آنها زندگی شخصیتهای بزرگ بررسی و ابعاد و پیچیدگی های علمی، فرهنگی و تاریخی آنها بیان می شود.

وی بیان داشت: ایشان در مبارزات قبل از انقلاب در استانهای جنوب کشور نقش مهمی داشتند و در سالهای بعد نیز در احقاق حقوق مردم پیشگام بودند.

هاشمی با بیان اینکه این کنگره فرصتی مطلوب برای بررسی و تحلیل شخصیت این عالم گرانقدر است، گفت: با تحقیق علمی باید ابعاد شخصیت ایشان دیده شود.

وی اظهار داشت: در جامعه چالشهایی وجود دارد که نیاز به گفتگو و بررسی مسائل دارد و آیت الله ملک حسینی از کسانی بودند که در مسائل و مشکلات مختلف مردم سهیم بوده و همواره با مردم گفتگو کرده و با صراحت بسیار در بیان حق راسخ بودند.

هاشمی افزود: اقشار مختلف مردم در حضور او به راحتی نقد می کردند و ایشان شخصتی نیک اندیش و بزرگ داشتند که همواره در عرصه جامعه و فرهنگ یک الگو بوده که دارای پیام و رهنمود است.

سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: امروز باید دیدگاه بزرگان ما در حوزه فرهنگ و گفتگو شناسایی و در کنگره های علمی ابعاد مختلف شخصیت آنان شناسایی شود و این سوال مطرح شود که  اگر در شرایط امروز شخصیتهای بزرگ ما حضور داشتند، چگونه رفتار می کردند.

وی با بیان اینکه عالمان پس از مرگ نیز زنده و جاوید هستند، اظهار داشت: عالمان نمی میرند چون آثار آنها زنده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.