گچساران - زورآزمایی ازدواج و طلاق اتفاقی است که آمارها نیز آن را تائید می‌کنند، هر چند عطاءالله گرجی‌پور رئیس اداره ثبت احوال گچساران در جمع خبرنگاران از کاهش آمار طلاق در گچساران خبر داد و گفت: تعداد طلاق در سال ۱۳۹۶، ۱۳۲ مورد بود در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۸۲ واقعه طلاق در گچساران ثبت شده است.

زورآزمایی ازدواج و طلاق در گچساران ادامه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکی از شاخص‌های مهم آماری، رویدادهای ازدواج و طلاق است، شاخص‌هایی که براساس آن می توان ارزیابی های کارشناسی در خصوص روند حرکتی یک جامعه را ترسیم و براساس آن معیارهای برای برنامه‌ریزی، فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی، تدوین کرد.

دسترسی به آمار و اطلاعات در مورد این دو رویداد می تواند راه گشای مسئولین در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باشد. از آنجا که به موجب قانون ثبت اعلامیه های ازدواج و طلاق یکی از وظایف اداره کل ثبت احوال می باشد در این مقاله به تحلیل ثبت این دو رویداد در دو ساله گذشته شهرستان گچساران پرداخته ایم.

زورآزمایی ازدواج و طلاق اتفاقی است که آمارها نیز آن را تائید می‌کنند، هر چند عطاءالله گرجی‌پور رئیس اداره ثبت احوال گچساران در جمع خبرنگاران از کاهش آمار طلاق در گچساران خبر داد و گفت: تعداد طلاق در سال ۱۳۹۶، ۱۳۲ مورد بود در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۸۲ واقعه طلاق در گچساران ثبت شده است.

اما در ادامه آمارها نیز آن را تائید می‌کنند که ازدواج کاهش یافته است، عطاالله گرجی پور اظهار کرد: براساس آمار رسیده از دفاتر ثبت در سال جاری ۵۸۲ مورد و در مدت مشابه سال قبل ۸۳۶ مورد ازدواج در گچساران به ثبت رسیده است.

گرجی پور رئیس اداره ثبت احوال گچساران بیان کرد: در سال جاری یک هزار و ۲۳۶ نوزاد در این شهرستان متولد شد و تعداد ولادت پارسال در این شهرستان را یک هزار و ۳۳۶ مورد ذکر کرد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران تعداد مرگ و میر در نیمه نخست امسال در این شهرستان را ۲۳۰ مورد ذکر کرد و افزود: در مدت مشابه سال قبل ۲۳۱ مورد مرگ و میر در این شهرستان گزارش شد.

وی همچنین از کاهش استقبال مردم از طرح کارت ملی هوشمند امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

گرجی پور بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۶۰۰ و در مدت مشابه سال پیش ۱۳ هزار و ۵۰۰ فقره کارت ملی هوشمند در گچساران صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.