دیشموک- بعد از رفت و آمد شش شهردار و چهار شورای شهر همچنان انتخاب یک جایگاه مناسب برای دفن زباله ی شهر دیشموک در بلاتکلیفی بسر می برد و باعث ایجاد وضعیت نامطلوب بهداشتی و زیست محیطی در این شهر شده است.

سلامت بهداشتی و زیست محیطی مردم دیشموک در خطر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ جایگاه دفن زباله دیشموک یکی از معضلات اساسی این روز های مردم این خطه از کهگیلویه و بویراحمد است که نیاز است تا هرچه سریع تر در خصوص آن تدبیری اندیشیده شود.

جایگاه مناسب دفن زباله شهر دیشموک در بلاتکلیفی

جایگاه دفن زباله  یکی از دغدغه های اساسی مردم شهر دیشموک است و این مشکل سالهاست توسط مسئولان مربوطه حل نشده است.

با گذشت بیش از چهار دور از فعالیت شورا و شهرداری ها و فعالیت بیش از شش شهردار دیشموک؛ همچنان انتخاب یک جایگاه مناسب برای دفن زباله ی شهر دیشموک در بلاتکلیفی بسر می برد.

جایگاه دفن  زباله سال ها در ورودی شهر دیشموک بوده که بعد از کش و قوس های فراوان و اعتراض مردم اطراف این جایگاه توسط جبار روشن شهردار سابق به زمین شخصی خود در منطقه «ده ورگ» منتقل شد.

اعتراض مردم

مردم اطراف این جایگاه هم اعتراض کرده و با توجه به اینکه این جایگاه هم در نزدیکی خانوارهای شهر دیشموک بوده؛ لذا محل مناسبی برای دفن زباله نبوده است.

با رفتن شهردار چهارم دیشموک ؛ از فعالیت شورا و شهرداری دوره پنجم؛ قاسم جعفری رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک هم جایگاه زباله را به ملک شخصی خود در نزدیکی مصلای شهر دیشموک انتقال داده است.

اما این مکان چون در نزدیکی شهر و مردم است؛ باز هم زمین مناسبی برای دفن زباله شهر دیشموک نبوده است.

همین امر باعث شده که در روزهای اخیر موج عظیمی از اعتراضات مردمی برای این مکان اوج بگیرد و با تجمع در جلوی شهرداری و حتی در محل نزدیکی این محل؛ اعتراض خود را به این وضعیت بیان کردند.

خطر بهداشتی در کمین شهروندان

یکی از شهروندان با بیان این اینکه در روزهای اخیر با توجه به اینکه زباله ها در نزدیکی خانه های ما دفن می شود رنج زیادی را تحمل می کنیم، گفت: از بوی بد این جایگاه گرفته تا مگس های کثیف ناشی از این زباله ها، ما و فرزندانمان را به شدت آزار می دهد.

آتش سخن گفت: انواع و اقسام زباله های خطرناک در این منطقه بدون اینکه سوزانده و یا دفن شوند؛ ریخته شده و وضعیت بسیار نامناسبی را از لحاظ بهداشتی و زیست محیطی بوجود آورده است.

جولان سگ های ولگرد و تهدید جان کودکان

وی بیان کرد: سگ های ولگرد در این منطقه به جهت وجود کثیفی شدید ناشی از این زباله ها دور هم گرد امده که این امر هم کودکان دیشموک را به شدت تهدید می کند.

مردم ساکن نزدیکی مصلا و همچنین نزدیکی این جایگاه زباله از مسئولان خواستار جمع آوری زباله های در این محل شده و اظهار کردند: درصورتی که هر چه زودتر فکری به حال این وضعیت نشود؛ بیماری های خطرناکی مردم به ویژه کودکان شهر دیشموک را تهدید خواهد کرد.

جایگاه دفن زباله دیشموک بزودی مهیا می شود

روح الله اسفرم سرپرست شهرداری دیشموک در گفت و گو با قدس آنلاین با بیان اینکه سال هاست که به دلایل مختلفی شورا و شهرداری های گذشته نتوانستند این معضل را حل کنند، خاطر نشان کرد: بزودی جایگاه دفن زباله مناسب آماده و یکی از مشکلات اساسی مردم حل می شود.

اسفرم ضمن قدردانی از رئیس دادگاه عمومی و کلانتری دیشموک، فرماندار و همه مسئولانی که در جهت رفع این معضل شورا و شهرداری را همکاری کردند، گفت: ان شاء الله ظرف ۴۰ روز آینده جایگاه جدید با پیش بینی حداقل جوابگویی ۳۰ الی ۳۵ ساله مهیا و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.