اهواز_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با هدف تبیین ارزش های دینی و مفاهیم عاشورایی، شهدای مدافع حرم و رونق‌بخشی به جریان مردمی پیاده روی اربعین حسینی نخستین سوگواره ملی تئائر میدانی و تعزیه اربعین حسینی برگزار می شود.

نخستین سوگواره ملی تئائر میدانی و تعزیه اربعین حسینی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جوروند،  در نشست مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این سوگواره برای نخستین بار در سطح ملی از ۱۳ تا ۱۹ آبان در مرز چذابه و در قالب ایستگاه های نمایشی برگزار می شود. این سوگواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و به دبیری «مصطفی بوعذار» در ٢ بخش فارسی و عربی برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است. برخی از این آثار از داخل استان و برخی دیگر از استان‌های لرستان، فارس، تهران، ایلام، کرمانشاه، هرمزگان، مرکزی، اصفهان، بوشهر و کرمان به این سوگواره ارسال شده است. هیئت انتخاب آثار نیز از محمود فرهنگ، کوروش زارعی، حیدر رضایی، عادل کروشاوی، ناصر میاحی، خلیل ضرغام پور هنرمندان استانی و کشوری تشکیل شده‌است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در روزهای اربعین حسینی توزیع و اهدای ١٥ هزار جلد کتاب ادعیه و زیارات در مرز چذابه است. در بخش عکس و سینما نیز نمایشگاه سوگواره ملی خط سوم در شهرستان بهبهان گشایش خواهدیافت. نمایشگاه عکس استقبال و پذیرایی از زائران حرم حسینی در مرز چذابه در سال ۹۵، نیز یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اربعین حسینی است و جشنواره عکس راه رستگاری با موضوع اربعین حسینی در شهرستان آغاجاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: تور عکاسی هنرمندان دزفول به مرز چذابه نیز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.