یزد - رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت: در سال جاری ۷۳ پایگاه در اردکان ، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان را بر عهده دارند و این طرح از اول آبان در این شهرستان آغاز شده و اجرای آن تا پایان سال ادامه دارد.

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در ۷۳ پایگاه در اردکان اجرا می شود

 به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، ولی عضدزاده اظهار داشت: در طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان،  کودکان سه تا شش سال مورد معاینه چشم قرار می گیرند.

وی افزود : این طرح در ۷۳ پایگاه ، یک پایگاه دائم و بقیه پایگاه های غیر دائم  شامل مهدهای کودک ، پیش دبستانی ها و مراکز بهداشت شهرستان  برگزار می شود .

عضد زاده تصریح کرد: در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم ، کودکانی که مشکل بینایی دارند شناسایی و به مراکز درمانی تخصصی معرفی می شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان  گفت: آمبلیوپی یا تنبلی چشم، یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و یا گاهی دو چشمی است که اگر به موقع تشخصی داده شود در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است و بهترین سن برای درمان تنبلی چشم را زیر شش سالگی است و عیوب دید کودک قبل از این سن قابل درمان است .

عضدزاده خاطر نشان ساخت: سال گذشته در اجرای طرح مذکور ۴ هزار و ۶۴۱ کودک سه تا شش ساله در شهرستان اردکان مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ششصد و  ۸۰ کودک مشکوک به مشکل کم بینایی به پزشک معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.