اهواز_ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان خوزستان فعالیت‌های این نهاد در شش‌ماهه نخست سال جاری در حوزه مشارکت را تشریح کرد.

کمک ۵۲میلیارد تومانی مردم خوزستان به نیازمندان

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان خوزستان، محمدرضا حیدری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان خوزستان از مشارکت ۵۲ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومانی خیران خوزستانی در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، پرداخت زکات، صدقه خبر داد و افزود:سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت این نهاد کمک شد.

وی گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات مددجویان در سرفصل‌های تأمین مسکن، تهیه جهیزیه، اشتغال، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک به ازدواج جوانان و امور آموزشی و فرهنگی هزینه می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان خوزستان با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مددجویان تنها از طریق اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست تأکید کرد: با افزایش مشارکت‌های مردمی و همکاری بیش‌ازپیش خیران در کمک‌رسانی به نیازمندان و مناطق محروم شاهد تحول عظیمی در خودکفایی مددجویان تحت حمایت خواهیم بود.

وی ادامه داد: خیران و نیکوکاران می‌توانند با مشارکت در طرح‌های مختلف کمیته امداد ازجمله طرح کوثر (تأمین جهیزیه نوعروسان)، رضوان (ساخت و تعمیر مسکن مددجویی)، همسفره (تغذیه کودکان دچار سو تغذیه) و شفا (پرداخت هزینه‌های درمان مددجویان) از نیازمندان در هر شرایطی دستگیری کنند.

حیدری با اشاره به زکات به‌عنوان یکی از راه‌های جذب مشارکت‌های مردمی گفت: مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب، مستحب و فطره در شش‌ماهه نخست امسال در استان خوزستان جمع‌آوری‌شده است که زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه و رفع نیازهای محرومان همان منطقه هزینه می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان خوزستان با ابراز خرسندی از مشارکت چشم‌گیر مردم و نقش سازنده صداوسیما و رسانه‌ها در جلب مشارکت‌های مردمی در نیمه نخست سال ۹۶ تأکید کرد: مشکلات مددجویان فقط در مسائل و کمبودهای مالی خلاصه نمی‌شود و با توجه به برنامه‌ها و رویکردهای جدید کمیته امداد درصدد هستیم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خیران برای رفع نیازهای معنوی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان استفاده کنیم.

وی در پایان با یادآوری اینکه ۱۰۱ هزار خانوار با جمعیت ۲۲۵ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان هستند گفت: ۶۰ درصد این جمعیت را زنان سرپرست خانوار و ۲۲ هزار نفر را دانش آموزان تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.