بجستان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با توجه به اینکه طرح نظام سلامت در چند سال گذشته تحولات خوبی در زمینه سلامتی و بهداشتی ایجاد کرده ولی به دلیل کمبود اعتبارا ت در سال گذشته و به منظور ادامه خدمات دهی نیاز به جراحی دارد.

طرح نظام سلامت با توجه به کمبود شدید اعتبارات نیاز به جراحی دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا احمدی صبح شنبه در مراسم تکریم ومعارفه مسئولان جدید و قدیم مرکز بهداشت بجستان با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که پست و مقامی ماندنی نیست و اگر اینگونه می بود برای ما پستی نمی ماند گفت: این خدمت است که می ماند و اگر بتوانیم در پستی که به ما محول شده رضایت مردم را جلب کرده و خدمات رسانی در خور شان و توجهی داشته باشیم بسیار ارزشمند بوده که هم موجب رضایت خلق و هم خدا نیز خواهد بود.

دکتر احمدی افزود: در چند سال گذشته کارهای بسیار خوبی در زمینه نظام سلامت صورت گرفته وبستر خدمات رسانی خوبی در کشور ایجاد شده که در بجستان نیز این خدمات ملموس می باشد.

وی گفت: بر اساس نظر سنجی هایی که شده ۸۵ درصد مردم از اجرای طرح نظام سلامت رضایت کامل دارند و ادامه این طرح مستلزم منابع مالی پایدار می باشدکه البته منابع این طرح از منابع هدفمندی یارانه ها که مقداری به این حوزه اختصاص یافته و ۱درصد ارزش افزوده به بیمه ها و طرح سلامت اختصاص یافته و تامین شده که متاسفانه در یک سال گذشته به دلیل کمبود بودجه و قطع منابع نه بیمه ها به تعهدات خود عمل کرده اند و نه ما توانسته ایم خوب خدمات رسانی کنیم ودر زمینه کارانه پزشکان و پرسنل بیمارستان ۱۱ ماه است که پرداخت نشده واین باعث شرمندگی ما پیش پرسنل می باشد.

دکتر احمدی گفت: برای خرید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی نیز با مشکل مواجه شده ایم وامید است این طرح جراحی و کمبود منابع و اعتبارات نیز جبران شود.

وی دکترجواد صادقی نسب را به عنوان مسئول شبکه بهداشت بجستان معرفی و از خدمات دکتر ایرج مردای مسئول قبلی قدردانی کرد.

مهندس حسین ابراهیمی فرماندار بجستان در این جلسه با قدردانی از خدمات شبکه بهداشت در چند سال اخیر گفت: یکی از دستگاههایی که توانسته رضایت عمومی مردم را بدست آورد و خیرین را پای کار بیاوردحوزه بهداشت و درمان بوده و این نتیجه تعامل بین همه نیروها و خصوصا دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده است.

وی گفت: در قیاس با گذشته اتفاقات خوب و کم نظیرو بی نظیری در برخی موارد رخ داده هر چند در مقایسه با شهرستانهای اطراف در برخی موارد گاها جلو تر هستیم و چه خوب است بخش پر لیوان را همیشه ببینیم و البته در اینکه گرفتاری هایی داریم و و بخش خالی هم داریم  شکی نیست.

فرماندار بجستان تاکید کرد:  در حوزه کمکهای مردمی و حضور ارزشمند خیرین سلامت دست کمی از یافته های بهداشت و درمان نداریم و خیرین خوب و ارزشمندی داریم و در خصوص تکریم ارباب رجوع نیز خدمات خوبی صورت گرفته و گاها مشکلاتی هم داریم و هنگامی که جرحی تصادفی و یا مریضی وارد بیمارستان می شود تالم خاطر همراهان و انتظارات آنها و بعضا پرخاشگرهایی از طرف همراهان می شود و چیزی را درخواست می کنند به لحاظ تالم روحی که دارند و این طبیعی بوده و همراهی با آنان نیز کاری سخت می باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: وقتی همه مسائل را کنار هم می گذاریم انصافا کوتاهی صورت نگرفته و باید همه جوانب کار را ببینیم و همه برای بهتر شدن کار همت کنندو در همین رابطه به لحاظ خدمات خوب صورت گرفته در ۲ سال مدیریت دکتر مرادی جای نگرانی داشتیم که نیروی خوبی را از دست می دهیم ولی امید داریم با درایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مدیریت جدید با شناختی که از ایشان داریم نه تنها کاستی بوجود نیاید بلکه خدمات ارزشمند بهتری نیز صورت گیرد که موجبات رضایت مردم بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه این مراسم دکتر ایرج مرادی خدمات انجام شده در دو سال مدیریت خود را متذکر شده و گفت: همه این خدمات به لحاظ همراهی فرماندار و امام جمعه و مردم و دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده و البته خیرین سلامت نیز در جهت پیشرفت شهرستان و تقویت نظام سلامت بجستان کارهای خوب وارزشمندی انجام داده اندکه در خور تقدیر و تشکر می باشد.

دکتر مرادی گفت: انچه در توان داشته ام برای بجستان انجام داده ام و در دو سال گذشته نواقص و کمبودهای ساختمان شبکه بهداشت بجستان را برطرف و ۵ مراکزبهداشتی روستاها از جمله جزین و ۱۵خانه های بهداشت روستاها را تعمیراتی لازم داشته اند انجام و  کمبودهای آن را برطرف و تجهیز کرده ایم.

وی اقدام بزرگ ساخت راه اندازی آزمایشگاه مرکز بهداشت با کمک خیرین و راه اندازی پزشک خانواده شهری که در سطح شهر بجستان با ۳ پزشک عمومی جذب شده خدمات دهی می کند کارهای خوب دیگر انجام شده اعلام کرده و افزود: در این مدت مرکز هر گز بدون پزشک عمومی نبوده و پزشکان متخصص هم مشغول خدمات دهی بوده اندو برای تجهیز و راه اندازی اتاق عمل سرپایی بیمارستان و تجهیز و راه اندازی ای سی یو و رادیو لوژی و سونوگرافی نیز که به یک معظل مهم تبدیل شده بود و توانستیم با کمک فرماندار و نماینده شهرستان در کوتاه مدت مبلغ میلیاردی را برای خرید دستگاههای مجهز جذب کنیم ازکارهای ارزشمند دیگری بود که انجام شد.

دکتر مرادی افزود: برای خرید دستگاه ماکروویو که زباله ها را به صورت غیر عفونی در می آورد نیز اقدام و برای تصفیه پس اب بیمارستان که به صورت غیر عفونی در می اید و به شبکه فاضل اب شهرک فرهنگیان وصل شود نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی از مردم خواست در حال حاظر با توجه به متخصصین خوبی که در بیمارستان از جمله متخصص زنان داریم بیماران به شهر های همجوار مراجعه نکنند که متاسفانه نیمی از زنان زایمانی به شهر های همجوار مراجعه میکنند در حال که خانم دکتر متخصص شهرستان دارای برد سوم کشوری می باشد.

در پایان دکتر صادقی نسب متخصص کودکان و رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان بجستان با ابراز دلگرمی از حضور در جمع مردم بجستان گفت: برای تکمیل مرکز سلامت زین آبادو مرندیز و تکمیل مرکز سلامت مرحوم شریفی مقدم را برای تکمیل پی گیری خواهم نمود.

وی ارتقاء سرعت و امنیت شبکه بهداشت بجستان و تامین عدالت اجتماعی و استفاده از سایر متخصصین به صورت پاره وقت حداقل در هفته ای یکی دوروز برای تامین نیاز شهروندان را علاوه بر متخصصین موجود از دیگر اقدامات و پی گیریهای خود دانست که بتوانیم خدمات رسانی بهتر به مردم راداشته و موجبات جلب رضایت بیش از پیش شهر وندان را فراهم نمایم.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.