رییس ستاد مردمی اربعین استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان گفت: برنامه های ویژه ای برای پیاده روی اربعین سال جاری از جمله استقرار ۵۱ موکب در ۶ قرارگاه پیش بینی شده که این موکب ها در برخی از نقاط مرزی کشور مستقر  است.

۵۱ موکب از قزوین در نقاط مرزی کشوری مستقر می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمطهرعلیزاده در نشست خبری ظهر شنبه در اتاق جلسات جهاد دانشگاهی استان قزوین، اظهار داشت: خداوند برای هدایت و تربیت انسان ها،  برنامه ریزی کرده و افرادی از جمله ائمه اطهار (ع) را برای هدایت این انسان فرستاده است.

وی با بیان اینکه تأثیری که وجود ابا عبدالله الحسین (ع) بر انسان می گذارد اثر خاص و ویژه بوده و اربعین یک حرکتی است که اهل بیت برای آن برنامه ریزی کرده اند، افزود: با گذشت سال های متوالی، شور و هیجان حسینی برای پیاده روی اربعین هر سال افزایش می یابد چراکه به غیر از تفکر انسانی، افکار دیگری در کمک های مردمی اربعین وجود دارد.

رییس ستاد مردمی اربعین استان قزوین ضمن بیان این نکته که جریان پیاده روی اربعین آثار بسیار فوق العاده همچون آثارفرهنگی و تربیتی را در بردارد، ادامه داد: باتوجه به موانعی که دولت های همسایه برای مردم ایجاد می کنند، سال به سال استقبال مردم از این تجمع بزرگ بیشتر است؛ به صورت کلی می توان گفت که در جریان اربعین جریان عادی وجود ندارد و حرکت برای پیاده روی اربعین، حرکتی بوده که دست خداوند پشت آن است.

علیزاده با بیان اینکه ستاد مردمی اربعین طی سال جاری در استان قزوین تشکیل شد و تمام گروه های مردمی و هیأت های مذهبی زیرنظراین ستاد قرار گرفت که البته حمایت های ویژه ای از سوی مسوولان سایر ارگان ها از جمله مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری و استانداری صورت گرفته است، عنوان کرد: برنامه های ویژه ای برای پیاده روی اربعین سال جاری از جمله استقرار ۵۱ موکب در ۶ قرارگاه پیش بینی شده که این موکب ها در برخی از نقاط مرزی کشور مستقر  است.

وی یادآور شد: برای پیاده روی اربعین سال جاری برنامه های فرهنگی در ستاد مردمی اربعین استان قزوین نیز پیش بینی شده است که این برنامه ها از یازدهم آبان ماه آغاز می شود و تا ۱۵ الی ۱۶ این ماه در قرارگاه نجف اشرف ادامه دارد؛ برنامه فرهنگی و عزاداری در قرارگاه کربلا طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آبان ماه سال جاری و در شب عزاداری اربعین تجمع بزرگ در قرارگاه مرکزی واقع در باب القبله در مقابل حسینیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود.

رییس ستاد مردمی اربعین استان قزوین ضمن بیان این نکته که مبلغان در قرارگاه های این ستاد حضور دارند، تصریح کرد: در قرارگاه مصیب نیز مراسم عزاداری برگزار می شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: اجرای طرح «نایب الشهدا»، ساماندهی موکب های مردمی و برگزاری جلسات مختلف با مسؤولان آن از جمله برنامه هایی بوده که ستاد مردمی استان قزوین انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.