قزوین- رییس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: در اربعین سال جاری، بیش از ۸۰۰ خادم قزوینی به صورت افتخاری اعلام آمادگی کرده و در کشور عراق فعالیت خود را انجام می دهند.

بیش از ۸۰۰ خادم افتخاری در عراق برای اربعین فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حامد کبودند در نشست مطبوعاتی ظهر امروز که در اتاق جلسات جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یک ساماندهی ارزشمندی توسط ستاد مردمی اربعین استان قزوین با کمک ستادبازسازی عتبات و عالیات در حوزه مردمی انجام شده و در این زمینه می توان گفت ارائه خدمات عتبات عالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته به بیش از ۵ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در سال های گذشته، چهار موکب رسمی زیرنظر ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان در کشور عراق و ایران فعال بوده که این موکب ها در سال جاری به تعداد ۵۱ موکب افزایش یافته است.

رییس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: تدابیری که در ستاد مردمی این استان اندیشیده شده شامل تشکیل ۵ قرارگاه مرزی از جمله قرارگاه ایران، قرارگاه نجف، قرارگاه مسیر پیاده روی، قرارگاه کربلا و قرارگاه مصیب حرم دوطفلان مسلم (ع) است.

کبودوند بیان کرد: قرارگاه ایران دو نقطه شهر آوج و مرز قصر شیرین _ خسروری شیرین را در بر می گیرد که مردم قزوین در این دو نقطه از زائران پیاده روی پذیرایی و آنها را برای پیاده روی بدرقه می کنند؛  
در شهر نجف دو موکب ( یک موکب در مسجد کوفه و یک موکب دیگر در ۱۰۰متری حرم حضرت علی «ع») مستقر است که پذیرایی و اسکان بیش از ۲ هزار زائر در این دو موکب در نجف اشرف انجام می شود.

وی با بیان اینکه در مسیر پیاده روی، ۱۲ نقطه از موکب های استان قزوین آماده پذیرایی از زائران است، یادآور شد: سه نقطه ( یک نقطه در خیابان باب القبله، باب البغداد و باب الطورج) در شهر کربلای معلی آماده پذیرایی و ارائه خدمات به زائران حسینی است؛ باب الطورج به صورت ویژه و پرترددترین ورودی شهرکربلا از سوی اهالی کشور عراق است و خدمات پزشکی با تیم پزشکی از جمله متخصص، پزشک عمومی، متخصص زنان و کادر درمانی و پذیرایی (روزانه ۱۰ هزار وعده غذایی) با همکاری سایر ارگان ها در آن ارائه می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: حسینیه مرکزی قزوینی ها (حسینیه سیدالشهدا) در باب القبله  مستقر است که برنامه عزاداری اختصاصی قزوین برای ورود به حرم امام حسین (ع) در شب اربعین و شب عزاداری با حضور زائران و مداحان این استان برگزار می شود.

کبودند با بیان اینکه ارایه خدمات در دو نقطه ( یک نقطه در سه راهی کاظمین و یک نقطه دیگر در حرم دو طفلان) قرارگاه دوطفلان مسلم (ع) صورت می گیرد، یادآور شد: رویدادهای مناسبی در ستاد مردمی استان قزوین انجام شده است که از موارد آن می توان به برگزاری برنامه های فرهنگی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ خودرو برای حمل کمک های مردمی ثبت شده، بیش از یکهزار و ۱۰۰ تن کمک های مردمی در حال بارگیری است و بیش از ۸۰۰ خادم به صورت افتخاری در کشور عراق فعالیت خود را انجام می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.