کرمان - استاندار کرمان گفت: تایید مدل توسعه اقتصادی استان کرمان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان می دهد که این مسیر به درستی طی شده و باید تداوم یابد و از این رو با ایجاد هشت منطقه اقتصادی در استان کرمان، ۲۳ معین اقتصادی به مسیر توسعه استان کرمان وارد شده اند.

توانمندسازی محلی از اولویت های اصلی طرح های اقتصادی و اجتماعی استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نشست صبح شنبه اقتصاد مقاومتی رودبار جنوب گفت: معین های اقتصادی آمده اند تا فرهنگ اقتصادی را در مناطق محروم و مستعد، توسعه داده و مردم را به توانمندسازی رسانده و آن ها را از فقر فرهنگی و اقتصادی نجات دهند.

استاندار کرمان از معین های اقتصادی و سرمایه گذاران به عنوان مجاهدان اقتصادی یاد کرد و گفت: از معین‌های اقتصادی درخواست سرمایه‌گذاری نداشته ایم بلکه خواسته ایم که مدیریت توسعه را در مناطق مختلف بر عهده گیرند تا مردم به توانمندی برسند.

وی توانمندسازی محلی را از اولویت های اصلی طرح های اقتصادی و اجتماعی استان کرمان برشمرد و ادامه داد: تایید مدل توسعه اقتصادی استان کرمان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان می دهد که این مسیر به درستی طی شده و باید تداوم یابد و از این رو با ایجاد هشت منطقه اقتصادی در استان کرمان، ۲۳ معین اقتصادی به مسیر توسعه استان کرمان وارد شده اند.

رزم حسینی با اشاره به آمادگی استان برای پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره کشاورزی در رودبار جنوب، تصریح کرد: در سال جاری ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای پرداخت تسهیلات چهار درصد در کشور در نظر گرفته شده که بخشی از آن نیز تاکنون ابلاغ گردیده است.

وی ادامه داد: معین اقتصادی رودبار جنوب با استفاده از این تسهیلات، ظرفیت های خدادادی منطقه، جلب همراهی و سرمایه گذاری های مردمی می تواند در این منطقه تحولات بزرگی را در حوزه های مختلف از جمله در حوزه کشاورزی ایجاد کند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه معین های اقتصادی باید حلقه اعتماد بین مردم و دولت ها باشند، تصریح کرد: بروکراسی اداری مانعی در مسیر توسعه است که برای رفع این مشکل پیگیری های زیادی در استان کرمان انجام شده و دولت در این زمینه نگاه مثبتی دارد.

فرمانده اقتصاد مقاومتی استان کرمان با تاکید بر موفقیت معین های اقتصادی در قلعه گنج، شهداد، گلباف و سایر نقاط این استان، تصریح کرد: در رودبار جنوب نیز به دنبال تکرار چنین موفقیت هایی برای توسعه اقتصاد مردم و توانمندسازی آنها هستیم و ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان معین اقتصادی رودبار جنوب می تواند تحولات بزرگی را در این منطقه ایجاد کند.

رزم حسینی تصریح کرد: معتقدیم معاد مردم با معاش آن ها در ارتباط است و با توسعه اقتصادی می توان توسعه فرهنگی، اجتماعی، علمی و .... را ایجاد کرد.

امضاء ۷۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان

همچنین علیرضا رزم حسینی در نشست پیش از ظهر شنبه اقتصاد مقاومتی جیرفت و عنبرآباد گفت: در استان کرمان با دوری از حاشیه های سیاسی و با تاکید بر شعار «ولایت و توسعه» همواره تلاش شده تا کارهای توسعه ای و اقتصادی انجام شود که بر اساس این وحدت و هماهنگی، تا کنون ۷۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در این استان امضاء شده است.

وی از معین اقتصادی جیرفت و عنبرآباد به عنوان یک معین پای کار یاد کرد و افزود: برنامه ریزی شده که وقت بیشتری را برای توسعه جنوب استان کرمان بگذاریم.

توجه برنامه ریزان و سرمایه گذاران به ظرفیت های جنوب استان

امام جمعه شهرستان جیرفت نیز گفت: معتقدم که باید با کار و فعالیت مردم را نسبت به نظام خوشبین کنیم و در این رابطه نگاه مدیریت استان کرمان برای توسعه جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام رضا سعادت فر با تاکید بر اینکه محور کارها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ولایت است، ادامه داد: مردم حوصله شنیدن اختلاف بین مسئولان را ندارند و همواره و از تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه باید مبانی انقلاب و خدمات صادقانه انجام شده را تبلیغ کرد.

وی تعیین الگوهای جدید کشت و روش های نوین کشاورزی در جنوب استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: معتقدم یکی از مهمترین عوامل فقر، نداشتن ثروت نیست بلکه نداشتن دانش ثروت آفرینی است و بر این اساس باید کارآفرینی را به عنوان بهترین عبادت تبلیغ و تبیین کرد.

امام جمعه جیرفت یادآور شد: جنوب استان کرمان علاوه بر استعدادهای کشاورزی، در حوزه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و سایر حوزه ها نیز ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد که این ظرفیت ها باید مورد توجه برنامه ریزان و سرمایه گذارن قرار گیرد.

۱۵۰ هزار تن تولید گندم در جیرفت

فرماندار شهرستان جیرفت نیز گفت: ۲۷۴ پروژه مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان تعریف شده است که این پروژه ها توسعه این شهرستان را تسهیل می کند.

احمد امینی روش افزود: در حوزه کشاورزی شاهد رشد بسیار خوبی در این شهرستان بوده ایم و به عنوان مثال تولید گندم در این شهرستان از ۸۰ هزار تن به ۱۵۰ هزار تن رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.