مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم پیش بینی کرد که با توجه به مناسبات راهبردی، آمریکا با فروش هواپیمای بوئینگ و حتی ایرباس هم به ایران مخالفت خواهد کرد و افزود که ایران برای تامین ناوگان هواپیمایی خود باید به دنبال گزینه‌های دیگری برود.

ترامپ با دادن هواپیما به ایران مخالف است/ ایران برای خرید هواپیما سراغ گزینه های دیگری به جز آمریکا برود

به گزارش قدس آنلاین؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم پیش بینی کرد که با توجه به مناسبات راهبردی، آمریکا با فروش هواپیمای بوئینگ و حتی ایرباس هم به ایران مخالفت خواهد کرد و افزود که ایران برای تامین ناوگان هواپیمایی خود باید به دنبال گزینه‌های دیگری برود.

به گزارش  «نود اقتصادی»، با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام و لغو تحریم‌ها، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما)، قرارداد خرید یکصد فروند هواپیمای میان‌ برد و دور برد را با شرکت فرانسوی ایرباس به امضاء رساند که ارزش قرارداد خرید هواپیماها از ایرباس به محدوده ۱۰ میلیارد دلار رسید.

اندکی بعدتر، قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ هم به ارزش ۱۶ میلیارد دلار بین ایران‌ایر و کمپانی بوئینگ به امضا رسید که بر اساس آن طی ۱۰ سال این تعداد هواپیما تحویل ایران خواهد شد.

جالب تر اینکه براین تعداد هواپیما، باید خرید ۴۵ فروند ایرباس توسط هواپیمایی ایران ایرتور، خرید ۲۸ هواپیما برای زاگرس‌ ایر با ایرباس و قرارداد شرکت آسمان با بوئینگ برای خرید دستکم  ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷  هم را اضافه کرد.

"رضا باقری نژاد"  افزود که صنعت حمل ونقل هوایی ایران در سال‌های گذشته تحریم بوده اما صنعت هوانوردی ایران نخوابید و هیچگاه تعطیل نشد.

به گفته وی، درصورت اجرایی شدن قرارداد بوئینگ با ایران، یکصد هزار فرصت شغلی برای شرکت بوئینگ ایجاد می شد اما با توجه به مخالفت آمریکا با ارایه هواپیما به ایران، دولت آمریکا با امضای قرارداد با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس خلا این درآمد را برای بوئینگ جبران خواهد کرد.

باقری نژاد، ترامپ را یک فرد معامله گر دانست که از هر فشاری بر علیه ایران پرهیز نمی‌کند.

وی احتمال داد که تعاملات اقتصادی کشور درحوزه بین الملل پیچیده تر می‌شود، بنابراین ایران برای تامین ناوگان هوایی خود باید به سراغ گزینه‌های دیگری برود.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.