اهواز-شب گذشته حادثه ای تلخ، ۳۰ مهر را برای مردم کوی رمضان اهواز تکرار کرد تا در ۵ روز دوبار به عزا بنشینند.

انفجار گاز در کوی رمضان اهواز جان گرفت

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی، حدیث کریمی: مقصودحق شناس روابط عمومی آتش نشانی عنوان می کند: در ساعت ۲۱و ۹دقیقه ۵ آبان ماه انفجاری در منبع آب صورت گرفته است، همکاران من با توجه به گنگ بودن مسیر و بسته بودن آن توسط حاضرین و تماشاچیان حدود ۵ دقیقه بعد از ایستگاه همجوار در محل حاضر شدند. ازدحام مردم جلوی واحدهای امدادی نه تنها کمکی به نجات مصدومان نمی کرد بلکه باعث تخریب بیشتر هم شد.

ازدحام جمعیت مانع امداد رسانی

فرمانده نیروی انتظامی اهواز درباره تعداد واحدهای آسیب دیده در حادثه منبع آب بیان می کند: دو واحد به صورت صد در صد خراب شده و یک واحد نیز ۵۰ درصد آسیب دیده است متاسفانه تراکم جمعیت و حاضرین موجب کندی عملکرد و عملیات امداد و نجات شدند و خودروها و ماشین آلات به دلیل ازدحام جمعیت نمی توانستند وارد مکان حادثه شوند.

سرهنگ محمد صفری درباره اینکه آواربرداری تا چه زمانی طول کشید، اظهار می کند: ۵۰ نیروی امدادی برای کمک رسانی به محل حادثه اعزام کردیم اما متاسفانه با توجه به ازدحام و کندی کار ۱ تا ۲ ساعت آواربرداری به طول انجامید در حالی که اگرمردم این مکان را ترک می کردند می توانستیم به سرعت کار خود را انجام دهیم.  

۴ کشته و ۴ مصدوم نتیجه دومین حادثه منبع آب

رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی خوزستان درباره آمار کشته‌شدگان و مصدومان حادثه انفجار کپسول گاز در کوی رمضان اهوازبیان می کند: آسیب دیدگان امین بهزادی، مولتی تروما، انتقال به بیمارستان گلستان، ایمان بهزادی درمان در محل، راضیه بهزادی، عضو خانواده بهزادی بودند که یکی از آن‌ها دچار ضربه مغزی شده بود که در بیمارستان گلستان است و دو مصدوم دیگر به بیمارستان امیرالمومنین انتقال یافته اند.

دکتر شهیار میرخشتی تصریح می کند:احمد محمودی از آتش نشانان اعزامی به محل حادثه دچار خفگی و تنگی نفس شد، شنبه بارانی (اهالی محل) دچار مشکل قلبی به علت اضطراب و ناراحتی که هردو در محل درمان شدند، اما علی حزاوی‌پور ۳۲ ساله و مامی‌زر محمودی  ۴۵ ساله، فوت کردند.

اومی گوید: در این حادثه یکی از آتش‌نشانان نیز به علت گازگرفتگی دچار مشکل تنفسی شده بود و توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال یافته است،  مردی هم که در حال تماشای حادثه بوده دچار سکته قلبی شده و به مصدومین اضافه شد. ضمن این که دو جان‌باخته حادثه یک زن و یک مرد بودند.

رسیدگی سریع به مصدومان

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) نیز درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه انفجار گاز کوی رمضان می گوید: به دنبال انفجار کپسول گاز شب گذشته در منطقه کوی رمضان اهواز مصدومان حادثه به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز انتقال یافتند. ضمن پیگیری‌های مکرر، دستور رسیدگی سریع به مصدومان این حادثه و همچنین رایگان شدن درمان این مصدومان صادر شد.سه نفر از پنج مصدوم این حادثه که به بیمارستان امام منتقل شدند، پس از انجام اقدامات درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

دکتر کامبیز معصومی می افزاید: یک نفر از مصدومان، بدون علائم حیاتی به بیمارستان منتقل شده بود و دیگر مصدوم حادثه نیز به دلیل شدت جراحات وارده، علی‌رغم تلاش بسیار زیاد کادر پزشکی دو ساعت پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

مسئولینی که تا این لحظه در حادثه منبع آب حضور یافتند/ جای چه کسانی خالیست

گفتنی است تعدادی از مسئولان استانی شب گذشته در این حادثه حضور یافتند که از جمله، منصور کتانباف شهردار اهواز، سرهنگ محمد صفری فرمانده نیروی انتظامی اهواز، کیامرث حاجی زاده مدیریت بحران استانداری خوزستان، صادقی کورانی معاونت دادستانی اهواز، فتح الله  حاجتی عضو شورای شهر اهواز و میرخشتی رئیس حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان را می توان نام برد. ضمن اینکه نیروهای شرکت گاز خوزستان، نیروهای بسیج محلات و نیروهای شرکت برق اهوازنیز در منبع آب امداد رسانی می کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.