گچساران - فرماندار گچساران گفت: خواهر بلا فصل امام رضا (ع) به عنوان نگین امام زادگان استان کهگیلویه و بویراحمد هر ساله پذیرای تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از سراسر استان و استانهای همجوار و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد.

خواهر بلافصل امام رضا(ع) نگین امام زادگان کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبد الرحیم رحیمی فرماندار گچساران ظهر امروز با بیان مطالبی در خصوص کرامات و فضائل این امام زاده بی بی حکیمه خاتون (س) ، گفت: برای استان ما مایه افتخار است که محل تدفین تعدادی از امام زاده واجب التعظیم می باشد.

عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که حضرت بی بی حکیمه خاتون (س) خواهر بلا فصل امام رضا (ع) بوده افزود : خواهر بلا فصل امام رضا (ع) به عنوان نگین امام زادگان استان کهگیلویه و بویراحمد هر ساله پذیرای تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از سراسر استان و استانهای همجوار و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد.

وی افزود: مردم استان ما بویژه مردم ولایتمدار شهرستان گچساران به وجود چنین امام زاده با کرامت بسیار، افتخار کرده و از کرامات ایشان بهره می برند.

رحیمی با بیان این مطلب که وجود حرم مطهر بی بی حکیمه (س) علاوه بر اینکه باعث ورود هزاران زائر به شهرستان می شود اظهار داشت : وجود این حرم مطهر در شهرستان گچساران میتواند بستری مناسب برای جذب توریست و گردشگرانی از سراسر دنیا گردد.

وی اافزود:  ما باید با مدیریت و برنامه ریزی در حیطه کاری و تسلط بر امور سعی کنیم مشکلات را مرتفع نماییم .

رحیمی ضمن برشمردن خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم بیان داشت :باید قدر نظام را بدانیم و با ایجاد نظم و ترتیب و پیگیری امور تا حصول نتیجه مردم را به نظام و انقلاب امیدوار نماییم .

فرماندار گچساران با اشاره به روند رو به رشد توسعه و پیشرفت شهرستان در زمینه های عمرانی و اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید گام های ماندگاری برای آبادانی کشور برداشته است .

۵۰میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی حرم امامزاده بی‌بی حکیمه (س) هزینه شده است

عبدالرحیم رحیمی گفت: ۵۰میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای بهسازی حرم امامزاده بی‌بی حکیمه (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) هزینه شده است.

وی  افزود: از این میزان اعتبارات ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت سه دهنه پل و ۱۰ میلیارد ریال برای کاشی کاری حرم امامزاده بی‌بی حکیمه (س) هزینه شد.

فرماندار گچساران  بیان کرد: ساخت ساختمان داخلی صحن در ۲ طبقه با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و همچنین ساخت صحن حرم و سه دهنه پل در کنار حرم برای اسکان زائران از مهم‌ترین بخش‌های اجرا شده در طرح جامع حرم حضرت بی بی حکیمه (س) است .

وی با بیان این مطلب که مساحت حرم امامزاده بی‌بی حکیمه (س) را ۱۲ هزار متر مربع می باشد ابراز داشت :پنج میلیارد ریال اعتبار امسال برای زیباسازی و اجرای طرح کاشی کاری مسجد حرم بی‌بی حکیمه (س) در این شهرستان اختصاص یافته است.

رحیمی با بیان اینکه این طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،تصریح کرد: این اعتبار از محل بودجه نفت برای اجرای ۲۰۰ متر مربع سنگ مرمر، اجرای یک هزار متر مربع کاشی‌های هفت رنگ در مسجد و ساخت محراب مسجد این بقعه متبرکه در نظر گرفته شده است که تا کنون ۴۷ درصد از این اعتبار جذب شده است .

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت توقفگاه بزرگ به مساحت ۳۰ هزار متر مربع برای حرم بی‌بی حکیمه (س) در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.