تبریز- استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: اقتصاد مقاومتی درست یعنی مردمی شدن اقتصاد، کوچک شدن دولت و وارد شدن خود مردم در حوزه تولید و اشتغال است.

"اقتصاد مقاومتی" به معنی مردمی شدن اقتصاد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مجید خدابخش با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در توسعه جوامع اظهار کرد: توسعه هر شهر و جامعه‌ای نیاز به فکر و اندیشه دارد که رسانه‌ها در این میان تاثیرگذارترین قشر هستند.

وی تصریح کرد: اگر نقدی بر کار مدیران استان در روند توسعه باشد رسانه‌ها باید موارد را انعکاس دهند تا اقتصاد مقاومتی به درستی تحقق یابد و ما به عنوان خدمت‌گزاران استان از این امر استقبال و حمایت می‌کنیم.

خدابخش رسانه‌ها را بهترین ابزار برای معرفی اقتصاد مقاومتی به مردم دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی درست یعنی مردمی شدن اقتصاد، کوچک شدن دولت و وارد شدن خود مردم در حوزه تولید و اشتغال. در این میان وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد شرکت‌های کوچک و بزرگ و صنایع‌دستی است.

وی با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: رسانه‌ها برای موفقیت پروژه تبریز ۲۰۱۸ نقش بسیار مهمی را می‌توانند در معرفی و آگاهی‌بخشی و دعوت و ترغیب گردشگران برای سفر به تبریز ایفا کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گفت: سند تدبیر توسعه استان پس از بازنگری و اجرا موجبات تحول چشمگیر در استان خواهد شد.

خدابخش، اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از مهم‌ترین محورهای سند تدبیر توسعه دانست و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان اشتغال فارغ‌التحصیلان را در پی‌خواهد داشت و در این راستا پنجمین دوره نمایشگاه ربع رشیدی به طور گسترده در پایان این ماه برگزار خواهد شد.

وی از حضور بیش از یک‌هزار شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ربع رشیدی خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم در نتیجه‌ برگزاری این نمایشگاه، ۷ تا ۸ درصد ایده‌های علمی نخبگان را تجاری‌سازی کنیم تا پل ارتباطی‌ای بین صاحبان فکر و سرمایه و جوانان جویای کار ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان‌ شرقی همچنین در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، حمایت از فعالیت‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی را از اصلی‌ترین رسالت‌های مسئولان عنوان کرد و گفت: توسعه همه‌جانبه استان در گرو حمایت از فعالیت‌های فرهنگی است.

خدابخش با  مطلوب ارزیابی کردن استقبال خانواده‌ها و جوانان از نمایشگاه کتاب، ‌اظهار داشت: تبریز شهر اولین‌هاست و انتظار می‌رود همواره در مسایل فرهنگی پیشرو باشد و این استقبال کم نظیر نشانگر جایگاه فرهنگ، هنر و ادب در میان مردمان این شهر و استان است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از نظر فرهنگی فوق‌العاده تاثیرگذار است، افزود: تبریز از ظرفیت‌های فوق‌العاده فرهنگی برخوردار است و تاریخ این شهر گویای پیشرو بودن در عرصه چاپ، مطبوعات، مدرسه، شعر، ادب و تئاتر است.

خدابخش با اشاره به اینکه در بحث توسعه، اولویت با توسعه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: حتی برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی، باید ابتدا به توسعه‌یافتگی در حوزه نیروی انسانی دست یابیم و این امر رخ نمی‌دهد مگر با تعلیم و تربیت، فرهنگ‌سازی و مطالعه.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان یادآور شد: برپایی نمایشگاه کتاب حرکتی ارزشمند است چراکه پایه تعلیم و تربیت ایرانی و اسلامی بر فرهنگ و در رأس آن کتاب استوار شده است.

به گزارش تسنیم استاندار آذربایجان شرقی عصر روز جمعه به مدت پنج ساعت از غرفه‌های مختلف پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز بازدید کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.