گرگان- رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: ۴۷ نفر در طی ۷ ماه گذشته در تصادفات جاده‌ای در استان گلستان جان خود را از دست دادند و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز مجروح شده است.

۴۷ نفر در تصادفات جاده‌ای استان گلستان کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین، ایوب شرافتی عصر امروز در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر گرگان اظهار داشت: امید داریم طرح جامع ترافیکی در روز دوشنبه هفته آینده به تصویب برسد و براساس زمان‌بندی انجام شده به مراحل اجرایی برسد.

وی تصریح کرد: یکی از سوالات آسیب‌شناسی مقام معظم رهبری در اجتماع مردم بجنورد در مهر ماه سال ۱۳۹۱ این بود که چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی‎شود و همه ما باید به خواسته معظم‌له توجه کنیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه تعداد کشته شدگان جاده‎ای در طی یک سال به اندازه یک سال جنگ تحمیلی است، افزود: رهبر انقلاب اسلامی به این موضوع تاکید دارند که حتی به کشته شدن یک نفر نیز در جاده‎ها راضی نیستند.

شرافتی با بیان اینکه شیب ملایم کاهشی در طی ۵ سال گذشته در استان گلستان شاهد هستیم، افزود: در این ۵ سال با وجود افزایش میزان خودرو و گسترش شهرها خوشبختانه وضعیت تصادفات ما خوب است.

وی افزود: ۱۱۵ نفر در سال ۱۳۹۱ کشته شده در تصادفات جاده‎ای داشتیم که در سال گذشته به ۸۵ نفر رسیده که این میزان ۲۶ درصد از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۵ کاهش کشته‌شدگان جاده‎ای بر اثر تصادف است و باید تلاش کنیم این میزان را به صفر نزدیک کنیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان تاکید کرد: در سال ۱۳۹۱، از ۵ هزار و ۸ مجروح به ۴ هزار و ۲۲۵ نفر در سال ۱۳۹۵ رسیدیم که ۱۵ درصد نیز در این بخش کاهش شاهد هستیم.

شرافتی افزود: ۴۷ نفر در طی ۷ ماه گذشته در تصادفات جاده‌ای در استان گلستان جان خود را از دست دادند و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز مجروح شده است.

وی گفت: در شهرستان گرگان، آزادشهر، مینودشت و رامیان میزان کشته‌شدگان جاده‎ای افزایش نشان داده اما در بقیه شهرستان‎ها کاهش داشتیم و ۵۰ درصد کشته‌شدگان استان گلستان مربوط به شهر گرگان است.

شرافتی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد متوفیان بر اثر تصادفات، عابران پیاده در شهرستان گرگان بود، افزود:  سهم تصادفات منجر به فوت ۳۲ درصد و جرحی ۴۶ درصد، جان‌باختگان ۸ درصد و مجروحین نیز ۴۶ درصد بوده و در مجموع ۵۰ درصد تصادفات استان گلستان مربوط به شهرستان گرگان است.

وی با بیان اینکه میزان کشته‌شدگان عابر پیاده در شهرستان گرگان ۲ برابر شده، افزود: این وضعیت خوبی برای شهرستان گرگان نیست.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه ۵۰ درصد کشته‌های شهرستان گرگان در کمربندی اتفاق افتاده، افزود: امید داریم شورای شهر گرگان به بهبود فضای ترافیکی شهر گرگان کمک کند.

منبع:  تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.