تربت جام- معاون صندوق هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران وزارت ارشاد از افزایش پرداخت مستمری برای هنرمندان عضوء این صندوق در سال آتی خبرداد وگفت: تمام تلاش های صندوق اعتباری هنر و شخص وزیر ارشاد اسلامی افزایش قابل توجه مستمری برای هنرمندان در سال آتی خواهد بود.

مستمری هنرمندان درسال ۹۷ افزایش می یابد

منصور وحیدی فر با حضور در تربت جام در بازدید از مشکلات هنرمندان این شهرستان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: خدمت به اهالی فرهنگ افتخار است و برای ما افتخاری بیشتر که بتوانیم این خدمتگزاری را در چارچوب مقررات وضع شده به دستی انجام دهیم و صندوق اعتباری هنر براساس رسالت ومسئولیت خود بیمه هنرمندان را بعنوان یک نهاد تخصصی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی وضع شده است تحت حمایت قرار خواهد داد.

ایجاد ۳ طرح خاص درمانی برای هنرمندان  

وی به برنامه های متفاوت این صندوق نسبت به گذشته اشاره کرد وگفت: توجه به بیمه تکمیلی هنرمندان نسبت به سنوات گذشته متفاوت تر خواهد بود و ایجاد ۳ طرح خاص درمانی از زمان تاسیس صندوق اعتباری هنر بی سابقه بوده بطوریکه شرکت بیمه گر امسال خدمات خوبی برای دارندگان  بیمه تکمیلی ارائه داده است.

 بدهی هنگفت صندوق اعتباری مانعی برای هنرمندان

معاون صندوق هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران به قطع بیمه هنرمندان در سالیان گذشته اشاره کرد و افزود: بدهی هنگفت این صندوق به سازمان تامین اجتماعی باعث شد از سال ۹۲ تا ۹۵ نتوانیم نسبت به ایجاد سهمیه جدید بیمه هنرمندان عمل کنیم و از ابتدای سال ۹۶ این بدهی ها پرداخت شده است و در سال جاری حدود ۱۲ هزار نفر سهمیه جدید برای بیمه هنرمندان ایجاد کرده ایم و هنرمندان می توانند با توجه به دستوالعمل های قانونی نسبت به ثبت نام بیمه خود اقدام کنند.

قطع سرانه درمان هنرمندان برای ایجاد عدالت

منصور وحیدی فر در پاسخ به خبرنگار ما که چرا سرانه درمان هنرمندان قطع شده است گفت: صندوق اعتباری هنرمندان در ابتدای شروع به کار خود با تامین اجتماعی تفاهنامه برای پرداخت ۵۰درصد از هزینه درمان هنرمندان را از محل اعتبارات هدفمندی یارنه ها در دولت دهم  تصویب کرده بود که بدلیل تصمیمات هیئت امنای صندوق برای ایجاد عدالت اجتماعی دربین هنرمندان بیمه سرانه درمان هنرمندان قطع شد.

وی اعلام کرد: دردولت دهم تعداد ۱۰هزار ۴۷۷نفر سهمیه صندوق اعتباری هنر بودند از سرانه درمان ۵۰ درصدی استفاده می کردند و تصمیم وزرات ارشاد و هئیت مدیره صندوق این بود که ۵۰ درصد قطع شود ودر بین هنرمندان در قالب بیمه تکمیلی و ارتقای درمانی تقسیم شود تا همه هنرمندان بصورت یکسان از آن استفاده کنند.   

وی همچنین  از تمدید بیمه هنرمندان که قطع شده بود خبرداد وگفت: برخی هنرمندان بدلیل عدم پرداخت حق بیمه، بیمه آنان قطع شده است که در صورت مکاتبه توسط اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دریافت معرفی نامه می توانند برای تمدید بیمه خدمات بازنشستگی خود اقدام کنند.          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.