قزوین- مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در هفت ماه گذشته سال جاری، میزان مراجعه اهداکنندگان خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۹.۹درصد افزایش یافته است.

میزان مشارکت مردم قزوین در اهدای خون افزایش یافته است

محمدحسین برادران در گفت و گو با قدس آنلاین ضمن ارائه گزارشی از اهدای خون در هفت ماه گذشته سال جاری اظهار داشت: در این مدت، ۳۲ هزار و ۳۷۵ نفر به پایگاه های انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده که از این آمار، ۲۳ هزار و ۳۹۸ نفر با ۷۲.۳۱ درصد موفق به اهدای خون شده است.

وی افزود: آمار مراجعه کنندگان اهدای خون به صورت مستمر برابر ۱۳ هزار و ۶۱ نفر با ۵۵.۸۲ درصد و آمار مراجعه بانوان نیز شامل یکهزار و ۴۵۴ نفر با ۶.۲ درصد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: در هفت ماه گذشته سال جاری، ۸هزار و ۷۳۵ واحد خون به سایر پایگاه های انتقال خون ارسال شده و ۱۴ هزار و ۵۷۵ واحد هم به سایر بیمارستان ها ارسال شده است.

برادران به مقایسه آماری اهدای خون در هفت ماه گذشته سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال جاری پرداخت و عنوان کرد: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون شامل ۲۷ هزار و ۱۷۰ نفر، میزان موفقیت افراد در اهدای خون برابر ۲۰هزار و ۵۹۸ نفر با ۷۵.۸۱ درصد، میزان مراجعه کنندگان مستمر شامل ۱۰ هزار و ۸۳۴ نفر با ۵۲.۶۰ درصد و آمار حضور بانوان نیز شامل یکهزار و ۳۷۶ نفربا ۶.۷درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه نخست سال گذشته، ۴هزار و ۵۱۵ واحد خونی به سایر پایگاه های انتقال خون و ۱۴هزار و ۷۰ واحد خونی به بیمارستان ها ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۹.۹ درصدی، موفقیت افراد در اهدای خون با رشد ۱۳.۶ درصدی و ارسال به سایر بیمارستان ها نیز  با رشد ۳.۶ درصدی همراه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.