بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مرز چذابه در استان خوزستان برای تردد زائران خراسان شمالی در اربعین امسال تعیین شده است.

چذابه تنها معبر مرزی تردد زائران خراسان شمالی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی مهرداد ابراهیمی  گفت: تردد در مرزها و ورود به کشور عراق بدون مجوزهای قانونی مجازات حبس از ۶ ماه تا ۳ سال در پی خواهد داشت بنابراین از زائران هم استانی می خواهیم این سفر معنوی را با معیارهای قانونی و شرعی همراه کنند و از سفر بدون ویزا خودداری شود.

وی اظهار داشت: امسال یک موکب در مرز مهران برای تغذیه و اسکان روزانه ۵ هزار نفر و ۲ موکب هم در کربلا برای خدمت رسانی به همین تعداد زائر خراسان شمالی در ایام اربعین برپا می شود.

وی افزود: تاکنون یکهزار و ۶۰۰ موکب مجوز استقرار در ایران و عراق و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز رویداد اخذ کرده اند که این امر نشان دهنده احترام مردم ایران به قوانین و مقررات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی و جانشین ستاد اربعین استان  با بیان این که برای ورود و خروج زائران به کربلا مشکلی نداریم، افزود: برای انتقال و جابه جایی زائران کربلا به مرز باهمکاری راهداری، اتوبوسرانی و پایانه های حمل و نقل به تعداد کافی اتوبوس را اجاره کرده اند و بسیاری از رانندگان هم کرایه ای بابت این موضوع دریافت نمی کنند و تنها خواسته آنان مشرف شدن به زیارت است که این امکان برای آنان فراهم شده است.

دکتر ابراهیمی تنها مدرک معتبر برای خروج از مرز را داشتن پاسپورت به همراه مهر رویداد اعلام کرد و گفت: متاسفانه از سال گذشته تعدادی از زائران به دلیل اقامت و ورود غیر مجاز در عراق گرفتار هستند لذا این نکات باید رعایت شود

وی در ادامه از از ثبت نام بیش از ۸ هزار زائر استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: شمار زائران ثبت نامی اربعین حسینی در خراسان شمالی به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

ابراهیمی اظهار داشت: زائران اربعین از این استان در کربلای معلّی، با اخذ روادید و از مرزهای رسمی تعیین شده سفر معنوی خود را به انجام رسانند.

وی با تاکید بر این نکته که باید مروج فرهنگ اربعین باشیم، تصریح کرد: امیدواریم فرهنگ ایثار، ایمان و اخلاص را در سرزمین عراق و کربلا به منصه ظهور برسانیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: زائران به حاکمیت دولت عراق احترام بگذارند و با دریافت روادید رسمی عازم مراسم اربعین شوند بنابراین از زائران هم استانی می خواهیم این سفر معنوی را با معیارهای قانونی و شرعی همراه کنند و از سفر بدون ویزا خودداری شود چون شامل قوانین سخت گیرانه کشور عراق می شوند.

وی بیان کرد: مردم محوری مراسم اربعین و اعزام زائران در قالب کاروان، مورد تاکید ستاد هماهنگی اربعین حسینی است و از سوی دیگر به زائران توصیه اکید می شود تا در حفظ گذرنامه و ثبت مهر ورود و خروج بکوشند و به طور غیرمجاز حتی یک روز بیشتر از تاریخ مجاز در عراق اقامت نداشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان از جامعه اهل سنت استان بابت همکاری در اهدای نذورات و کمک به خدمت رسانی به زائران حسینی نیز قدردانی کرد و از عموم زائران خواست با حفظ رویکرد وحدت گرایانه، از طرح مسائل تفرقه انگیز سیاسی و مذهبی خودداری کنند.

ابراهیمی در بخش پایانی سخنان خود توصیه هایی را به زائران کربلا داشت و گفت: حفظ آرامش در مبادی ورودی و خروجی مرز، رعایت قوانین و مقررات، انتخاب مسیر اصلی به عنوان تردد،حضور کمتر زنان و افراد سالخورده و کودکان ، همراه داشتن آدرس دقیق، برنامه ریزی برای بازگشت سریع به کشور، حفظ اطلاعات، حفظ اموال  و تزریق واکسن مننژیت جدید ده روز قبل از سفر الزامیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.