گیلان- رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: سمپاشی در لندفیل سراوان بیش از گذشته درحال انجام است اما به دلیل قرار گرفتن در فصل زادو ولد مگس شاهد افزایش قابل ملاحضه آنها در محدوده سراوان و روستاهای اطراف آن هستیم.

هجوم مگس‌ها به روستاها به دلیل قرار گرفتن در فصل زاد و ولد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، علیرضا حاجی پور گفت: در حال حاضر با وجود سمپاشی چند برابر بیشتر از گذشته در منطقه لندفیل سراوان متاسفانه شاهد هجوم مگس ها هستیم که این معضل هرساله در این وقت از سال اتفاق می افتد و دلیل اصلی این مشکل زاد و ولد و تخم ریزی مگس ها در این وقت از فصل سال است.

وی ادامه داد: با سمپاشی مداوم بخش قابل ملاحضه ای از حشرات و مگس ها از بین می رود اما تعدادی از مگس ها فرار می‌کنند و به روستاهای اطراف حمله ور می‌شوند و به سرعت به زاد و ولد می‌پردازند .

وی تاکید کرد: مهمترین راه خروج از بحران زباله‌ی رشت ایجاد نیروگاه های زباله سوز است که می تواند زباله ها را به انرژی الکتریکی تبدیل کند و خروجی اندکی هم داشته باشد .

حاجی پور ادامه داد: شرکت  ecowaste که نیروگاه زباله سوز تهران را به بهره برداری رسانده همان شرکتی است که با شهرداری رشت قرارداد ساخت نیروگاه زباله سوز را منعقد کرده است و از سال ۹۲ این قرار داد مسکوت باقی مانده است.

وی اضافه کرد: کار ساخت نیروگاه زباله سوز بایستی پیشتر از اینها در رشت انجام می شد اما متاسفانه تاکنون به دلایل مختلف؛به تاخیر افتاده است که هم اکنون با حمایت استاندار گیلان، فرمانداری رشت، جدیت شهردار رشت و پیگیری سازمان تلاش می کنیم اقدامات اولیه را هر چه سریعتر دنبال کنیم.

حاجی پور اضافه کرد: ظرفیت این نیروگاه را ۶۰۰ تن زباله در روز عنوان کرد و گفت: به امید خدا با اجرای این پروژه یکی از معضلات اساسی شهرمان یعنی مساله ی دفن زباله ها حل خواهد شد .

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای رشت خاطر نشان کرد: با پیگیری ساخت زباله سوز کار فرهنگسازی برای کاهش میزان زباله و تفکیک زباله از مبدا نیز با قوت انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.