گیلان-در این جلسه عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: نارضایتی مردم سراوان از وجود زباله ها بحق است .

نارضایتی مردم سراوان از وجود زباله ها به حق است

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه شیرزاد در دهمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت شامگاه شنبه اظهار کرد: در هفته پدافند غیر عامل هستیم و با تبریک به مسئولان این حوزه اجرایی در این استان انتظار می رود پدافند غیر عامل استانداری گیلان به مبحث سراوان با عنوان یک بحران زیست محیطی نگاه کند .

شیرزاد با اشاره به اینکه به منظور کاهش خطرات و صدمات در سراوان نیازمند تعامل دیگر دستگاههای اجرایی هستیم گفت: حوزه مدیریت شهری و شهرداری رشت مسئول دفنگاه زباله سراوان است اما فقط زباله رشت وارد سراوان نمی شود .

وی حمله مگس به سراوان را بحران جدید دانست و تصریح کرد: اخیرا شورای تامین هم در این راستا چندین جلسه برگزار کرده و نیاز است استاندار گیلان با دریافت اطلاعات کامل هرچه سریعتر برای رفع این مشکل وارد عمل شود .

شیرزاد با اشاره به مشکلات شدید مالی شهرداری رشت بیان کرد: هنوز حقوق شهریور و مهرماه پرسنل شهرداری پرداخت نشده است و از شهردار رشت تقاضا دارم با اهم و مهم کردن بودجه را به رفع مشکلات اولویت دار سوق دهند .

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه سایر شهرهایی که زباله ها یشان وارد دفنگاه سراوان می شود باید همکاری کنند گفت: در خصوص مشکل ایجاد شده در سراوان فقط شهرداری رشت قصور نکرده و مابقی شهرها و دستگاههای متولی هم مقصر هستند و تقاضا داریم جلسه ای با حضور مدیران مربوطه در این راستا برگزار شود .

وی اظهار کرد: اقدامات خوبی از سوی شهرداری رشت در خصوص سراوان در حال انجام است  و اگر کم کاری های هم بوده دیگر مسئولان نیز در آن دخیل هستند و شهردای نباید تاوان همه مشکلات را بدهد .

 شیرزاد با بیان اینکه چنین تجمعاتی زیبنده شهر رشت نیست گفت: در هفته های گذشته بارها به بحران سراوان اشاره کردیم اما متاسفانه مسئولان توجه نکردند و امروز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم و حال شورای تامین تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت افزود: شورا و شهرداری رشت با تمام توان خود اقدامات لازم و در حد توان خود را انجام داده است و رسانه ها از دیگر مسئولان مربوطه در این خصوص هم مطالبه گری کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به مشکلات متعدد در حوزه دفنگاه زباله سراوان بیان کرد: استاندار گیلان به عنوان عالی ترین نماینده دولت در استان باید برای رفع این مشکل ورود کند و به  جذب اعتبارات ملی بپردازد .

شیرزاد با اشاره به مبحث کنترل مگس در سراوان گفت: وجود مگس ها هم برای ساکنین و هم برای پیمانکار و پرسنلی که در سراوان مشغول فعالیت هستند مشکلات بهداشتی فراوانی دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در ادامه بیان کرد: در حال حاضر زباله های ده شهر دیگر به غیر از رشت به سراوان منتقل می شود که شامل لولمان، سنگر، کوچصفهان ، خمام و... است .

شیرزاد افزود: متاسفانه اخیرا حدود شش ماه اجازه برداشت شن برای سراوان از سوی سازمان صنعت و معدن به شهرداری رشت داده نشد و مدیرانی که چنین کم کاریهایی را رقم ‌زدند باید پاسخگو باشند .

وی با اشاره به فنس کشی در سراوان خاطر نشان کرد:  شهرداری رشت به منظور جلوگیری از ورود احشام اقدام به دیوار گذاری، فنس کشی و... در سراوان نموده است و حفاری و نصب لوله های استخراج گاز، احداث سلول جدید بهداشتی و بهره برداری از آن و... از دیگر اقدامات شهرداری رشت است .

شیرزاد افزود: تصفیه خانه سراوان تاکنون حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته یکی از وظایف پدافند غیر عامل مشکل زیستی است و و با توجه به اینکه یکی از وظایف  پدافند غیر عامل ورود به مشکلات زیست محیطی است از مدیر کل پدافند غیر عامل گیلان تقاضای ورود به این مبحث را داریم .

شیرزاد خواستار تشکیل جلسه مشترک کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با مدیر کل پدافند غیر عامل گیلان در راستای رفع مشکل سراوان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.