یزد- رییس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: متصدی کارگاه غیر مجاز بسته بندی مواد غذایی به دلیل حساسیت تخلف صورت گرفته به یک سال حبس محکوم شد.

رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دامپزشکی یک سال حبس دارد

به گزارش قدس آنلاین، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد اظهار داشت: با توجه به امکان انتقال بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام از طریق دام، طیور و فرآورده های غذایی با منشاء دامی غیر بهداشتی به مردم، شبکه دامپزشکی یزد به طور مستمر از واحدهای عرضه کننده فراورده های خام دامی بازدیدهای بهداشتی به عمل می آورند.

دکتر هادی زارع زردینی گفت: طی بازرسی های صورت گرفته به دلیل تخلف، با ۳ واحد صنفی برابر قانون برخورد قضایی صورت گرفت و در همین راستا ۲ واحد قصابی محکوم به پرداخت جریمه نقدی و در صورت تکرار تخلف متحمل به گذراندن ۶ ماه حبس شدند.

وی افزود: همچنین متصدی کارگاه غیر مجاز بسته بندی مواد غذایی به دلیل حساسیت تخلف صورت گرفته به یک سال حبس محکوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: واحد های صنفی متخلفی که فرآورده های خام دامی فاسد، تهیه و توزیع خارج از شبکه، منقضی شدن تاریخ مصرف و شرایط نگهداری نامناسب داشته باشند در چارچوب مقررات وضوابط بهداشتی به مراجع قضایی معرفی می شوند  و با انجام اقدامات بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد شاهد ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، سلامت شهروندان و اطمینان ازکیفیت، بهداشتی بودن و سلامتی فرآورده های خام دامی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور و با توجه به اهتمام این سازمان به حفظ و تامین سلامت عموم جامعه در صورت اثبات آلودگی هر نوع فراورده خام دامی توسط بازرسین ادارات دامپزشکی، ایشان مجاز به ضبط و معدوم سازی محموله فراروده های آلوده می باشند.

زارع زردینی گفت: در همین راستا اکیپ بازرسی بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد به صورت منظم و ادواری از کلیه مراکز متولی تولید، فراوری و عرضه انواع فراورده های خام دامی بازدید به عمل آورده و با توجه به شرایط ظاهری و لحاظ نمودن نکات فنی و بهداشتی در این مراکز، در صورت لزوم اقدام به نمونه برداری از فراورده خام دامی و ارجاع آن به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد نموده و در صورت اثبات بالا بودن بار میکروبی، عملیات معدوم سازی را روی محموله مذکور اجرا می نماید.

وی اظهار امیدواری نمود با بالا رفتن سطح آگاهی مردم و دست اندرکاران تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی و اهتمام ایشان به رعایت نکات فنی و بهداشتی، شاهد ارتقاء روزافزون سطح بهداشت فراروده های خام دامی و تضمین سلامت خانواده ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.