اهواز_ وقوع گرد و غبار و شرجی همزمان در هندیجان سبب قطع ۱۰ ساعته برق در این شهرستان شد.

شرجی و گرد و غبار هندیجان را خاموش کرد

به گزارش قدس آنلاین،  فرماندار هندیجان بیان داشت: بروز پدیده همزمان گرد و غبار ورطوبت بالا «شرجی»در این شهرستان، قطع بیش از ۱۰ ساعته برق، تلفن همراه و اینترنت کل هندیجان را به دنبال داشت.

وی اظهار کرد: از ساعت ۲۱ شامگاه شنبه شبکه برق این شهرستان به دلیل رطوبت بالا و گردو غبار قطع شد که ماموران اداره برق به طور مقطعی موفق به وصل شبکه می شدند، اما شدت رطوبت و تشدید شدن آن موجب قطع مجدد برق می شد.

کورش مودت با اشاره به اینکه از صبح یکشنبه نشست مدیریت بحران این شهرستان تشکیل شده اذعان داشت: کار شستشوی مقره های برق در این شهرستان از صبح امروز آغاز و تا ساعت ۹ صبح یکشنبه برق حدود ۸۰ درصد کل شهرستان وصل شده، اما همچنان برق مناطق با مشکل قطعی روبرو هستند.

۵ کانون گرد و غبار در شهرستان هندیجان وجود دارد

فرماندار هندیجان با بیان اینکه ۵ کانون گرد و غبار در شهرستان هندیجان وجود دارد تصریح کرد: فعالیت ماشین آلات کشاورزی در زمین های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان که ۵۰ هزار هکتار آن در هندیجان و در جوار خطوی انتقال برق در حال اجرا است نیز گرد و غبار در این منطقه و نشستن غبار بر روی مقره های برق را تشدید کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: قطعی برق موجب قطع اینترنت موبایل، خدمات اپراتورهای تلفن همراه و نیز افت فشار آب در شهرستان هندیجان شد.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان میزان رطوبت در شهرستان هندیجان در صبح یکشنبه ۷۵ درصد گزارش شده است.

میزان رطوبت ماهشهر به۱۰۰ درصد رسید

کوروش بهادری اظهار کرد: میزان رطوبت نسبی در ماهشهر ۱۰۰، آبادان و خرمشهر ۹۶، اهواز ۹۲، شادگان ۹۰، آغاجاری و امیدیه ۸۳، بستان ۸۱، هندیجان ۷۵ و شوش ۷۲ درصد گزارش شده است.
وی افزود: با توجه به پدیده شرجی و گرد و غبار خفیف شعاع دید در صبح امروز در شادگان به ۸۰۰، آبادان یک هزار و ۲۰۰ و ماهشهر ۲ هزار و ۲۰۰ متر رسید.
وی اظهار کرد: تا آخر هفته جاری، جریانات کاملا جنوبی بر خوزستان حاکم است و تا آخر هفته پدیده شرجی و مه صبحگاهی پیش بینی می شود.
بهادری ادامه داد: در ۲ روز آینده در بعدازظهر در شمال و ارتفاعات خوزستان، بارش پراکنده و رگباری پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۳۸ و ایذه با ۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده و بیشترین دمای امروز اهواز به ۳۷ و فردا صبح حداقل به ۲۰ درجه سانتیگراد می رسد.

 گرد و غبار در کربلا و نجف
بهادری ادامه داد: همچنین با توجه به وقوع گرد و غبار در کشور عراق در روز یکشنبه، شعاع دید در کربلا به ۸۰۰ و در نجف به یک هزار متر رسیده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: تغییرات دمایی هوای نجف بین ۳۸ و ۲۰ و در کربلا بین ۳۶ و ۲۱ درجه سانتیگراد در نوسان است.
به گزارش ایرنا مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز نسبت به وقوع گرد و غبار در کربلا و نجف در هفته جاری هشدار داده است.
در بخشی از این اطلاعیه آمده: این مدیریت با توجه به اطلاعیه ویژه ایام اربعین حسینی مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک اداره کل هواشناسی خوزستان، در خصوص وزش بادهای قابل ملاحظه و به نسبت شدید در مناطق مرکزی کشور عراق و انتظار برخاستن گرد و خاک و کاهش دید افقی در شهرهای کربلا و نجف در روز شنبه و غبار آلود بودن در برخی ساعات روزهای یکشنبه تا چهارشنبه و همچنین تداوم آن تا روز پنجشنبه هشدار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.