شهرکرد- استان چهارمحال و بختیاری ازجمله استان‌های مرکزی کشور به شمار می‌رود که با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط خاص خود را دارد؛ استانی سرد، خشک و کوهستانی با اقوام گوناگون از ترک، بختیاری، فارس و لر که در کمال عزت و سربلندی به این مرزوبوم افتخار کرده و یکی از استان‌های ولایتمدار، انقلابی و درصحنه بوده که دین خود را به امام ، انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها-سعید بیاتی اشکفتکی: امروز شاهد هستیم، بین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، مدیران ارشد دولتی ، احزاب و گروه‌های سیاسی، فعالان و حامیان رئیس‌جمهور و دولت در استان اختلاف نظر به وجود آمده که هرکدام درصددند، گزینه مطلوب و موردنظر خود را به وزارت کشور و دولت معرفی کنند، اما در این ‌بین مسئله اصلی بلاتکلیف ماندن سکان کشتی استان است که رفته‌رفته به یک معضل در محافل سیاسی و اجتماعی تبدیل می‌شود.

حال پرسشی که پیش می‌آید، این است که دلیل معرفی نشدن استاندار چهارمحال و بختیاری از سوی وزیر کشور چیست؟ آیا هنوز به اجماع برای انتخاب شخص مورد نظر نرسیده‌اند یا اینکه هنوز گزینه مناسب برای این پست کلیدی پیدا نشده است؟ یا سهم خواهی نمایندگان از وزیر کشور برای معرفی فرد موردنظرشان دلیل دیگر این موضوع است؟

موضوع انتخاب استاندار به‌قدری بغرنج و پیچیده شده که شنیده می‌شود، وزیر کشور به یکی از نمایندگان استان پیشنهاد داده، اگر اصرار بر معرفی استاندار بومی دارید، شخص نماینده استان از نمایندگی مردم استعفا کرده تا از سوی دولت به‌عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری معرفی شود.

تاکنون تکلیف ۱۴ استان مشخص نشده و این در حالی است که آقای عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین اظهارنظر خود درباره انتخاب استانداران گفته بود تا پایان شهریورماه همه استان‌ها تعیین تکلیف می‌شوند.

به نظر می‌رسد، یکی از دلایل اصلی در تعلل انتخاب استانداران و خلف وعده وزیر کشور در خصوص تعیین تکلیف همه استانداران تا پایان شهریورماه، اختلاف پنهان وزارت کشور با چهره‌های اصلاح‌طلب دولتی و تلاش برای کسب رضایت جریان اصلاحات از سوی این وزارتخانه در معرفی چهره‌ها باشد.

زمانی که انتخاب استاندار به‌عنوان بالاترین مقام استان و نماینده تام‌الاختیار در استان به تعویق می‌افتد، بسیاری از کارهای دولت در استان پیش نمی‌رود و بیشتر مباحث تحت‌الشعاع جایگزینی استاندار قرار می‌گیرد و اجازه گرفتن تصمیماتی جدی و اساسی به فردی در قالب سرپرست استاندار نمی‌دهد.

به‌تبع آن بسیاری از کارهای عمرانی و جاری نیز تحت‌الشعاع این موضوع قرار می‌گیرند و استان را در مقطعی حساس قرار می‌دهد. بنابراین وزارت کشور باید در این خصوص باتدبیر بیشتری عمل کند  و جایگزین مناسبی برای استاندار استان مشخص کند.

متأسفانه این تعلل وزارت کشور موجب می‌شود، بسیاری از کارهای اساسی استان پیش نرود و مدیران ارشد دولتی در استان، فرمانداران، بخشداران و کلیه مسئولان در سطوح مختلف دچار یأس، سردرگمی و بلاتکلیفی باشند و این در حالی است که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد از شخص ریاست‌جمهور و وزیر کشور درخواست کند تا سریعاً استاندار استان انتصاب و معرفی شوند چراکه مردم استان نیز در ادارات سردرگم هستند و کارها در روال اداری بدرستی در جریان نیست.

در خاتمه یادآور می‌شویم، شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز با سرپرستی شهرداری مدیریت می‌شود که باگذشت پنج ماه از انتخابات شوراها و گذشت دو ماه از مراسم تحلیف و آغاز به کار شوراهای سراسر کشور، شهرداران کلانشهرها انتخاب ‌شده اند (مانند شهر بزرگ تهران، اصفهان، تبریز،مشهد، اهواز و...) اما با اینکه شهرکرد، شهری بسیار کوچک در قیاس با کلانشهرهاست، اما هنوز شورای پنجم شهرکرد در انتخاب شهردار این شهر عاجز، سردرگم و بلاتکلیف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.