شهرکرد- نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل،کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص موانع توسعه استان چهارمحال و بختیاری می‌گوید: یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان، بن‌بست بودن راه‌های ارتباطی با سایر استان‌هاست که باعث شده، پای سرمایه‌گذاران به چهارمحال و بختیاری کمتر باز شود و حتی سرمایه‌گذاران داخلی استان نیز کمتر راغب به سرمایه‌گذاری در استان هستند که یکی از مهم‌ترین عوامل بیکاری در استان، نبودِ سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

چهارمحال و بختیاری در بن‌بست توسعه

قدس آنلاین-گروه استان ها-هومن نجاتی: علی کاظمی بابا حیدری متولد سال ۱۳۴۶ در روستای بابا حیدر دارای مدرک دکتری شیمی و فیزیک گرایش نانو است.

وی در گفت‌وگو با قدس با اشاره به شرایط و عملکرد در مجلس با اشاره به عملیاتی کردن برخی از شعارها و وعده‌های انتخاباتی خود گفت:در شرایط واقعی مجلس حس می‌شود که نمی‌توان تصورات و اهداف قبل از انتخابات را به‌طور کامل جامه عمل پوشاند و از زمان ورود به مجلس متوجه سختی خاص در مجلس شدم، اما درمجموع هیچ‌گاه از پیگیری برای حقوق مردم خسته نشده و از حرکت بازنماندم.

کاظمی افزود: هدف اصلی من برای ورود به مجلس حل کردن معضل بیکاری در استان بود، اما متأسفانه تاکنون اقدام چشمگیری صورت نگرفته است و در خصوص بیکاری جوانان استان احساس  خستگی می‌کنم.

بی‌رغبتی سرمایه گذاران

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل و کیار با اشاره به مشکلات استان در بخش‌های گوناگون گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان، بن‌بست بودن راه‌های ارتباطی با سایر استان‌هاست که باعث شده، پای سرمایه‌گذاران به چهارمحال و بختیاری کمتر باز شود و حتی سرمایه‌گذاران داخلی استان نیز کمتر راغب به سرمایه‌گذاری در استان هستند که  یکی از مهم‌ترین عوامل بیکاری در استان، نبودِ سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل و کیار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که ورود و خروج سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان افزایش پیدا نکند و زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران تسهیل نشود، در وضعیت بیکاری استان تغییری ایجاد نمی‌شود.

راه نداریم

وی با اشاره عقب‌ماندگی‌های استان در بخش‌های مختلف گفت: علی رغم پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان هنوز در بحث بهداشت و درمان، ورزش و ... از نرم کشوری فاصله‌داریم.

کاظمی بابا حیدری تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات استان، نداشتن جاده ریلی و وجود مشکلات در بحث تردد هوایی است که در این زمینه برای افزایش راه‌های استان به دیگر استان‌ها، ایجاد جاده ریلی و افزایش پروازها تلاش بسیاری در طول مدت نمایندگی انجام داده‌ام.

وی افزود: اگر شرایطی فراهم می‌شد که زمین فرودگاه به منطقه مناسب‌تری منتقل می‌شد، بسیاری از مشکلات در بحث پروازها برطرف می‌شد.

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل و کیار گفت: صحبت‌های اولیه در خصوص قطعی شدن راه‌آهن مبارکه به سفیددشت و اصفهان انجام‌شده و خطوط راه‌آهن شهرکرد به خوزستان نیازمند فاینانس و ارزآوری خارجی است و در این راستا مقررشده با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جلسه ویژه‌ای برای حل مشکلات استان در خصوص راه‌آهن و پروازها برگزار شود.

نظارت می‌خواهیم

کاظمی با اشاره به قوانین مجلس شورای اسلامی در خصوص اشتغال گفت: اگر قوانینی که در مجالس قبلی تصویب‌ شده، اجرایی شوند و مجلس نظارت کافی داشته باشد تا حدی مشکل بیکاری حل می‌شود، اما متأسفانه در اجرای قوانین مشکل‌داریم و برای رفع چالش‌ها باید نظارت مجلس قوی شود چراکه هرچه نظارت مجلس قوی‌تر باشد، موفقیت‌های مجلس بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: نظارت مجلس بر روند کارکرد دولت و مسئولان دولتی باید به‌قدری قوی و دقیق باشد که وزرا هیچ‌گاه احساس امنیت و آرامش در بحث کاری داشته باشند.

عضو گروه برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با رایزنی‌های انجام‌شده، مقرر شد دو کارخانه قطعه‌سازی خودرو و تجهیزات کولر در چهارمحال و بختیاری به‌منظور ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی راه‌اندازی شود که امید است، این مهم در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

 نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل و کیار افزود: یکی دیگر از مشکلات استان عدم اجرای آمایش سرزمینی است که با تلاش‌های صورت گرفته، اقدام‌هایی در خصوص طرح آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

کاظمی اظهار کرد: از دولت خواسته شد از شرکت‌های نیمه‌دولتی ازجمله ایمیدرو،ایدرو، بنیاد برکت و ... برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت شود و اقدام‌های قابل‌توجهی نیز از جمله تکمیل و راه‌اندازی فولاد سفیددشت انجام ‌شده است.

نامه‌نگاری با رئیس‌جمهور

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار نامه در بحث اشتغال به آقای روحانی رئیس جمهور مکتوب کرده‌ام و در دیدار با معاون اول ریاست جمهوری قول‌هایی  برای استان گرفته‌شده و در تلاش هستیم با شخص رئیس‌جمهور نشستی داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل و کیار افزود: در دولت یازدهم خدمات خوبی در خصوص مسائل جاده‌ای شکل گرفت و توجه ویژه‌ای به صنعت شد، اما در قیاس چهارمحال و بختیاری با استان‌های دیگر برای پیشرفت استان و رفع مسئله بیکاری و رونق تولید نیاز به تلاش بیشتر مسئولان بوده که متأسفانه صورت نگرفته و ضعف‌های بسیاری وجود دارد که امید است در دولت دوازدهم شاهد شکوفایی و تلاش بیشتر مدیران و مسئولان دولتی باشیم.

کاظمی تصریح کرد: در طول چهار سال دولت یازدهم کارهایی که در حوزه استانداری چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، موجب رضایتمندی مردم نشد و آنچنانکه باید اقدام‌های مؤثری در طول چهار سال انجام نشد، اما در برخی مسائل می‌توان نمره خوبی به استاندار داد.

وی تأکید کرد: در حوزه اقتصادی و اشتغال مشکلات فراوانی وجود دارد و تا زمانی که شرایط برای ورود سرمایه‌گذار داخلی و خارجی فراهم نشود، هیچ اتفاق قابل‌توجهی در بحث اشتغال رخ نمی‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری با توجه به پتانسیل‌های بالایی که درزمینهٔ گردشگری دارد با تقویت و توسعه این بخش می‌توان زمینه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال را فراهم کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های خارجی دولت یازدهم گفت: عملکرد و اقدام‌های دولت تدبیر وامید در حوزه سیاست خارجی موجب شد که از ورود مشکلات بیشتر به کشور جلوگیری شود.

قوم‌گرایی جایی ندارد

کاظمی با اشاره به بحث تغییر مدیریت ارشد استان گفت: تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده، اما به دنبال این هستیم که هرچه سریع‌تر اما و اگرها در خصوص مدیریت ارشد استان خاتمه یابد، اما نمایندگان مجلس با هیچ‌یک از مدیران استانی دشمنی ندارند و تمام تلاش نمایندگان استان در راستای حل کردن خواسته‌ها و مشکلات مردم است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس تأکید کرد: در بحث مسائل ملی، سهم خواهی، معامله سیاسی و قومیت‌گرایی جایی ندارد و در این زمینه فراکسیون امید منافع ملی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره رأی اعتماد ندادن به وزیر پیشنهادی نیرو از سوی نمایندگان مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نیرو یک فرد توانمند است، اما متأسفانه وی خودش این اتفاق را رقم زد.

کاظمی در ادامه با اشاره به ملاقات با رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مشکلات استان افزود: با صحبت‌های انجام‌شده از ریاست مجلس شورای اسلامی تقاضا کردیم در خصوص مشکلات استان چهارمحال و بختیاری چاره‌اندیشی شود و نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل و کیار اظهار کرد: تقویت حوزه بهداشت و درمان در استان یکی از مهم‌ترین دغدغه نمایندگان استان است و امیدواریم با اقدام‌های صورت گرفته، اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در شهرکرد آغاز شود.

وی افزود: در بحث جاده‌های ریلی اقدام‌های خوبی انجام‌شده و مرحله اول این پروژه آغازشده، همچنین در خصوص بحث پروازهای شهرکرد تا ماه آینده ترددهای هوایی راه‌اندازی می‌شود.

کاظمی بابا حیدری در پایان گفت: خسته بیکاری جوانان استان هستم و تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال در استان بکار بسته‌ام و امیدواریم به‌روزی برسیم که زمانی که وارد منطقه‌ای از استان می‌شویم، لبخند رضایت بر چهره تمامی هموطنان استان دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.