کرج- تهیه کننده رادیو البرز از تولید مستند فاخر رادیویی «بارمله» خبر داد و گفت: این برنامه تولید معاونت صدای مرکز البرز است و به معرفی حسینیه برغان در شب اربعین حسینی امسال خواهد پرداخت.

«بارمله» روایتی دیگر از حسینیه برغان ارائه می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آرزو دهکردی با اشاره به اینکه تهیه این مستند رادیویی مدت سه ماه به طول انجامیده افزود: این حسینیه باقدمت بیش از ۵۰۰ سال در محله بالای برغان واقع شده است و یکی از قدیمی ترین محل های تعزیه خوانی و برگزاری مراسم سوگواری به ویژه در ایام محرم به شمار می رود.

دهکردی به جزئیات این مستند فاخر رادیویی اشاره کردو گفت: در تولید این برنامه سعی شده است تا در گزارشی ۳۰ دقیقه ای ظرفیت های فرهنگی - دینی این حسینه را معرفی کنیم.

این گوینده و تهیه کننده رادیو در ادامه با اشاره اینکه «بارمله» به نام حسینه اعظم شهرت دارد گفت: تکیه مذهبی این مکان تاریخی، یکی از آثار ملی ایران به شمار می رود.

دهکردی ادامه داد: این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شماره ی ثبت ۱۰۸۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در مستند رادیویی بارمله سعی شده تا در کنار ترسیم معماری اصیل این بافت تاریخی و مذهبی، باورها و آداب و رسوم اهالی بارمله نیز برای شنوندگان بازگو شود.

وی به معرفی عوامل این برنامه اشاره کردوگفت: این مستند با نویسندگی الهه بیات و صدابرداری مرضیه حسنی، شب اربعین از رادیو البرز روی موج ۹۴ و نه دهم مگاهرتز روی آنتن می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.