عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال می‌گوید حق پخش تلویزیونی حق قانونی، عرفی و شرعی فوتبال و مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است که از باشگاه‌ها دریغ شده است.

درودگر: پرسپولیس ۸ میلیارد از همراه اول می خواهد

به گزارش قدس آنلاین، صادق درودگر درباره عزم فدراسیون فوتبال و باشگاه ها برای راه ندادن دوربین های تولیدی به ورزشگاه‌ها، گفت: ما چندبار باید سیاست‌هایمان را تکرار کنیم و درباره موضوعات مسجل بحث نکنیم؟ حق پخش تلویزیونی حق قانونی، شرعی و عرفی فوتبال است. خداوند در قرآن فرموده است هرکسی هر کاری می کند متعلق به خودش است. در حال حاضر فوتبال برای صدا و سیما هزاران میلیارد تومان درآمد دارد. کشور ما بر اساس قانون پیش می رود و آنچه مصوب شده است باید اجرایی شود.

به گوش فیفا برسد محروم می شویم
وی افزود: رئیس جمهوری قراردادی را اعلام و تنظیم کرده است و حتی یک مورد پرداختی برای حق پخش تلویزیونی صورت گرفته است. این یعنی اینکه صدا و سیما خودش این حق را قبول کرده است پس باید به آن تمکین کند. نباید کاری کنیم که خارج از مرزهای ایران برایمان تصمیم بگیرند. اگر صدا و سیما این موضوع را جدی نگیرد و به گوش مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد، ایمان داشته باشید از بازی های ملی و بین المللی محروممان می کنند.

دلیل این همه بدهی حق پخش تلویزیونی است
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال یادآور شد: صدا و سیما چون دوربین و میکروفون دارد نباید خواسته هایش را به فوتبال تحمیل کند. شخصا از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ خواستم قاطعانه نسبت به حق پخش اقدام کنند. اگر باشگاه های ما اینقدر بدهکار هستند، یکی از دلایل اصلی آن ندادن حق پخش است. مثل این می ماند که دست و پای یک نفر را ببندید و بگویید شنا کن. حق پخش تلویزیونی را نمی دهند و بعد از باشگاه ها می خواهند بدهی هایشان را پرداخت کنند.

مبلغ حق پخش ما ۴۰۰ میلیارد تومان است
درودگر با بیان اینکه حق پخش تلویزیونی در اسپانیا چیزی در حدود ۹۷۳ میلیون یورو بوده است، گفت: وقتی این پول بین باشگاه ها تقسیم می شود، آنها امکان نفس کشیدن پیدا می کنند. الان حق پخش تلویزیونی فوتبال ما باید بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان باشد که اگر تحقق یابد حتی می توانیم تیم های لیگ دسته اولی را هم پوشش بدهیم.صدا و سیما علاوه بر پخش زنده و برنامه های تولیدی، سامانه هایی را طراحی کرده است که از طریق آن درآمدهای چشمگیری دارد. به هر حال اگر تعامل با فوتبال صورت بگیرد، می توانیم برنامه های دیگری را هم بسازیم.

الان هیچ چیز دست سازمان لیگ نیست
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در بخش دیگری از صحبتهایش درباره مهلت اندک باقیمانده پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال و نفت تهران برای ارائه مدارکشان و حذف نشدن از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: هیچ راهی به جز پرداخت بدهی ها و ارائه مدارک نیست. تازه فدراسیون فوتبال دو بار توانسته از کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت بگیرد. یکسری الزامات وجود دارد که دست سازمان لیگ هم نیست.

بدهی استقلال و پرسپولیس از طرف دولت پیگیری می شود
درودگر در خصوص شانس کم استقلال و پرسپولیس برای ارائه مدارک موردنیاز، تصریح کرد: مطمئنا بدهی این دو باشگاه از طریق وزارت ورزش به اطلاع دولت می رسد و از دولت پیگیری می شود. درباره باشگاه نفت اطلاعات خاصی ندارم.

پرسپولیس ۸ میلیارد تومان از اسپانسرش می‌خواهد
وی افزود: حتی باشگاه پرسپولیس ۸ میلیارد تومان از  همراه اول طلبکار است که می تواند با دریافت این مبلغ، مشکلش را حل کند. بهرحال امیدوارم این امکان فراهم شود که هر چهار نماینده ما مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.