رشت- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: یک صنعت وقتی می تواند رشد کند که زنجیره ارزش آن شناسایی شده باشد که همان خوشه است .

مطالعه خوشه فرش در استان گیلان در دست اقدام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، احمد علی شهیدی در خصوص دغدغه های پیش روی صنعت استان بیان داشت : یکی از دغدغه های ما در استان گیلان که لازم است رفع شود پیدا کردن زمین صنعتی است باتوجه به اینکه  در این استان تراکم جمعیت زیاداست هرجا که احداث شهرک صنعتی مطرح میشود  ز لحاظ فاصله با روستا یا شهربه با محدودیت برخورد می کند  زیرا این فواصل در قانون تعریف شده است .

وی در ادامه بیان داشت : همچنین فواصل تعریف شده ای با دامداری ها ، مرغداری ها یا حریم جنگل و تالاب وجود دارد . با توجه به تلاش های بعمل آمده  ۳۳ شهرک و نواحی صنعتی بهره بردار با وسعت ۱۳۰۰  هکتار عملیاتی وجود دارد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص چشم انداز آینده شهرک ها و نواحی صنعتی بیان داشت : اگر چشم انداز آینده را در نظر بگیریم یکی از مزایای استان وجود منابع کافی آب است و نقطه مقابل آن یکی از محدودیت ها  اراضی صنعتی است . که اگر همه  دستگاه های اجرایی دست اندرکار همکاری نکنند  به نقطه مثبتی نخواهیم رسید و با توجه به اینکه  تولید و اشتغال از اهرم های توسعه میباشد برای پیشرفت استان باید این محدودیت ها را رفع کرد و از دستگاه هایی مثل منابع طبیعی ، محیط زیست و سایر مسئولان استان مساعدت و همکاری میطلبیم .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص جایگاه و اهمیت خوشه های صنعتی درایجاد اشتغال پایدار گفت : برای تقویت صنایع خوشه های مربوط به آنها شناساسی می شود  در حال حاضر خوشه چای ، برنج ، زیتون ، شیلات شناسایی شده اند که همه این اقدامات برای حمایت از صنعت است .

وی در ادامه افزود : .یک صنعت وقتی می تواند رشد کند که زنجیره  ارزش آن  شناسایی شده باشد که همان خوشه است  . به عنوان مثال  در صنایع شیلات  از کسی که صیاد هست تا کسی که قوطی فلزی میسازد و یا بازاریابی میکند همه در خوشه شناسایی میشود .این حمایتی است که  شرکت شهرک های صنعتی گیلان انجام می دهد .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در پایان بیان داشت : ما معتقدیم برای پویایی یک  صنعت ،باید شناخت روی صنایع استان وجود  داشته باشد  . از مزیت های استان  صنایع کشاورزی  است مثل چای یا ابریشم، الان فرش هم در حال مطالعه است که  بالطبع باید بنیاد علمی اش گذاشته  شود که همان  مطالعه خوشه است  و در اختیار صنعتگران قرار می گیرد تا استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.