یزد - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: فیلم مشترک ایران و مالزی با عنوان مستند داستانی «شیراز تا یزد: یک لحظه بی پایان» در شهر جهانی یزد فیلمبرداری شد.

فیلمبرداری مستند  «شیراز تا یزد: یک لحظه بی‌پایان» در یزد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دانش یزدی در این خصوص اظهارداشت: یک گروه فیلمسازی آسیایی با حمایت یک شبکه بزرگ رسانه ای که مرکز آن در مالزی است و نفوذ و مخاطب زیادی به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا و کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن و هند دارد، تصمیم گرفته است تا مستندی داستانی را با همکاری یک گروه حرفه ای فیلمسازی از مالزی و هنرمندان سینمای ایران به منظور نشان دادن ویژگی های اقلیمی تمدنی شهر  یزد و جاذبه ها و امکانات و قابلیت های گردشگری، خوراکی ها و صنایع دستی، منظرهای شهری و محصولات صنعتی بومی این شهر و مناطق اطراف آن تولید و آن را به نمایش بین المللی بگذارد.

وی با بیان اینکه فیلمبرداری این مستند از دوشنبه اول آبان ماه در برخی از اماکن و بناهای تاریخی شهرجهانی یزد آغاز و تا پایان هفته گذشته ادامه داشت، تصریح کرد: این مستند بلند داستانی روایت سیاحت گونه ای است که از شیراز شروع می شود و پس از عبور در امتداد مسیر شیراز به شهر یزد می رسد و بیننده با بخشی از زیبایی ها و جاذبه های شهر تاریخی جهانی یزد و کشور ایران آشنا می شود.

این مسئول با اشاره به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد در چهل ‌ویکمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو گفت: اکنون شهر تاریخی یزد که به دلیل وسعت، یکپارچگی و حفظ اصالت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی پیش از این نیز نزد صاحبنظران و مردم نقاط مختلفی در جهان شناخته شده بود بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

 گفتنی است: مستند داستانی «شیراز تا یزد: یک لحظه بی پایان» به تهیه کنندگی مشترک زبرینا فرناندز از مالزی و محمدعلی حسین نژاد از ایران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان در هفته گذشته در شهر تاریخی یزد فیلمبرداری شد.

لازم به ذکر است: فیلمبرداری بخشی از این مستند بلند داستانی در محل های باغ جهانی دولت آباد، مسجد جامع، خانه سه نیک و بافت جهانی شهر تاریخی یزد صورت پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.