گیلان-معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه ۵۰ هزار تن محصول کشت دوم از مزارع استان گیلان برداشت شد گفت: کشاورزان گیلانی از این میزان برداشت ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارند.

۵۰ هزار تن محصول کشت دوم از مزارع استان گیلان برداشت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهادکشاورزی گیلان، حبیب جهانساز با اشاره به اینکه کشت دوم در اراضی کشاورزی اقدامی مطلوب در راستای افزایش تولید و درآمدزایی کشاورزان گیلانی است اظهار داشت: راتون و محصولات جالیزی مهم‌ترین محصولات کشت دوم مزارع استان گیلان هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه امسال فرآیند کشت دوم در ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان گیلان انجام شده است اعلام کرد: امسال ۵۰ هزار تن محصول کشت دوم از مزارع استان گیلان برداشت شد.

جهانساز با تاکید بر اینکه این میزان برداشت محصول کشت دوم برای کشاورزان گیلانی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارد افزود: کشت دوم نیاز تولید محصولات کشاورزی در جامعه را تامین کرده و موجب توسعه اقتصادی برای کشاورزان می‌شود.

وی با اشاره به کشت دوم محصول راتون و با تاکید بر اینکه در این محصول کشاورز هزینه‌ اولیه‌ای برای کاشت و پرورش محصول ندارد و این امر صرفه اقتصادی مطلوبی را نصیب کشاورز می‌کند تصریح کرد: با کشت دوم مبارزه مطلوبی با آفات و بیماری‌ها در مزارع انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان کشت دوم را مزیتی اقتصادی برای کشاورزان گیلانی عنوان کرد و افزود: در کشت دوم به‌ویژه محصول راتون مبارزه مطلوبی با علف‌های هرز در شالیزارها صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.