گیلان- فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه توفیق استقبال از زائران خارجی عتبات عالیات شامل مردم شهرستان آستارا و دیگر شهرستان‌های استان شده است، گفت: مردم حسینی و ولایت‌مدار شهرستان آستارا در پذیرایی و استقبال از زوار خارجی پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند.

مردم آستارا در استقبال از زوار خارجی اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد عبدالله‌پور عصر یکشنبه در جریان بازدید میدانی از موکب اسکان زوار خارجی عتبات عالیات در محوطه پایانه مرزی این شهرستان اظهار کرد: شور حسینی مضاعفی در بین مردم و دستگاه‌های عضو ستاد اربعین شهرستان آستارا وجود دارد.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه توفیق استقبال از زائران خارجی عتبات عالیات شامل مردم شهرستان آستارا و دیگر شهرستان‌های استان شده است، تصریح کرد: مردم حسینی و ولایت‌مدار شهرستان آستارا در پذیرایی و استقبال از زوار خارجی پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی عبور زائرین امام حسین(ع) از جای‌جای ایران اسلامی را تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: فضای ایران اسلامی با فضای کشورهای همسایه تفاوت داشته و ایران به لحاظ مسائل دینی و مذهبی دارای یک فضای باز است و این فضای باز دینی و مذهبی در زوار خارجی عتبات عالیات تأثیر فرهنگی می‌گذارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان به همراه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، فرماندار شهرستان آستارا، امام‌جمعه، فرمانده سپاه و فرمانده انتظامی این شهرستان با حضور در موکب امام حسین(ع) واقع در پایانه مرزی از نحوه خدمات‌دهی به زوار خارجی اربعین حسینی بازدید کردند. 

اعزام زوار خارجی عتبات عالیات از مرز زمینی شهرستان آستارا به کربلای معلا از سه آبان ماه جاری آغاز شده است که جهت استقبال از زائرین اربعین حسینی، دو موکب تحت عنوان امام حسین(ع) و امام رضا(ع) به ترتیب در محوطه پایانه مرزی و آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم این شهرستان برپا شده‌اند.

هم‌چنین در مدت این چهار روز بالغ‌بر یک‌هزار و ۵۱۴ نفر از زائرین کشورهای جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه و گرجستان با عبور از مرز زمینی شهرستان آستارا و از طریق مرز شلمچه به کربلای معلا اعزام ‌شده‌اند تا در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند.

منبع :فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.