یک اقتصاددان، عملکرد بانک مرکزی را در کنترل نوسانات ارزی اخیر قابل دفاع دانست و گفت: زمان تک‌نرخی کردن ارز در اقتصاد کشور فرا رسیده است.

نرخ فعلی ارز با اهداف اقتصادی کشور مناسب است

قدس آنلاین- یک اقتصاددان، عملکرد بانک مرکزی را در کنترل نوسانات ارزی اخیر قابل دفاع دانست و گفت: زمان تک‌نرخی کردن ارز در اقتصاد کشور فرا رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم اقتصاددان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تأیید این واقعیت که بانک مرکزی در ماه‌های اخیر در راستای افزایش نسبی نرخ رسمی ارز قدم برداشته، ادامه داد: این حرکت با توجه به نوسانات اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی و پس از آن شروع شد که بازار در واکنش به اظهارات ترامپ، احساسی عمل کرد ولی خوشبختانه بانک مرکزی به موقع و به خوبی توانست این هیجانات را به آرامش نسبی تبدیل کند.

رئیس پیشین کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: نیت و هدف مسئولان بانک مرکزی تک نرخی شدن ارز است چرا که دو و یا چند نرخی آثار مخرب و مفاسد زیادی را در این سال‌ها بر جای گذاشته است.

مصباحی مقدم، نرخ فعلی (در محدوده ۴ هزار تومان) را نرخ بهینه و مناسب با اهداف اقتصادی کشور دانست و گفت: با افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی شاهد افزایش فاصله بین دو نرخ رسمی و آزادیم ولی با اقدامات کنترلی بانک مرکزی در این ماه‌ها به نظر می رسد زمینه برای تک نرخی سازی فراهم شده و مشکلی در تأمین تقاضای ارزی بخش‌های مختلف وجود ندارد. وی پیش بینی کرد از این پس نوسات خاصی بر بازار حاکم نباشد و بار هیجانی اظهارات امثال ترامپ هم در قبال برجام و ایران تخلیه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.