رشت- مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به وزش باد در روز دوشنبه مطرح کرد: برای روز دوشنبه وزش باد گرم خیلی شدید به‌خصوص طی عصر و شب دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد گرم خیلی شدید از عصر دوشنبه در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، بهمن کمانگر با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه کم‌فشار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است که پیامد آن افزایش دما، کاهش رطوبت و وزش باد گرم تا اواسط هفته است.

وی افزود: در این مدت گاهی با شمالی شدن جریانات سطح زمین، وقوع پدیده مه (در پاره‌ای از مناطق جلگه‌ای) دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بیشینه دما در نواحی جلگه‌ای بین ۲۷ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد و در نواحی جنوبی استان ۳۳ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد مورد انتظار است.

کمانگر با اشاره به وزش باد در روز دوشنبه مطرح کرد: برای روز دوشنبه وزش باد گرم خیلی شدید به‌خصوص طی عصر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بیشینه سرعت باد هم در برخی نواحی استان بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود که به‌طور لحظه‌ای می‌تواند بیشتر هم باشد.

وی تصریح کرد: بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی (نظیر گلخانه داران، مرغداری‌ها و پرورش‌دهندگان ماهی) تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

کمانگر با اشاره به وضعیت وزش باد در شهرستان‌های استان مطرح کرد: با توجه به شرایط جریانات جنوبی و در بعضی نقاط وزش باد گرم (افزایش دما و کاهش رطوبت) احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با توصیه به گردشگران و مسافران افزود: گردشگران و حاشیه‌نشینان جنگل از روشن کردن آتش جدا خودداری نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.