۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 571507

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شکی نیست که بسیج از جنس مفاهیمی نیست که درگذشته مانده و یا درقالب چند کلمه خشک و بی‌روح تحدید و تعریف شود.

بسیج یک گفتمان است

«قدس آنلاین»: محمدابراهیم محمدی/مفهوم بسیج هم تازه است و هم زاینده؛ ازگذشته ریشه گرفته اما در آن نمانده است. سرآغاز یک اتفاق شده است اما برآن غبار غربت ننشسته است. بسیج یک گفتمان است که امتداد آن به درازای انقلاب اسلامی فراخ و پردامنه و به وسعت آموزه‌ها وتعالیم آن گسترده است.

این نگاه به بسیج که ترجمان بیان و بنان معمار بزرگ انقلاب اسلامی است این جریان را نه تنها خاستگاه حرکت انقلاب و دفاع مقدس که امید آزادی و آزادگی بشر از بند زورمداران تاریخ ساخته است.

دور نباشد اگر بگوییم انسانیت امروز وامدار بسیج و اندیشه آزادی بخش بسیجی است و بسیج هر چند در ایران و تحت رهبری امام عزیز شکل گرفت اما در مرزهای جغرافیایی نماند، بلکه فراتر از مرزهای سیاسی، فکری و عقیدتی دلبرانه برای عاشقان راه رهایی، امید آفرینی کرد.

به گزافه نیست اگرگفته شود بسیج جلوه کبرای صدور انقلاب اسلامی ایران است که امام دوراندیش پیشترها از آن سخن گفته و بدان وعده داد بوده است. امروز کسی تردیدی ندارد که رهایی مردم عراق و سوریه از چنگ دژخیم استکباری و توطئه دولت‌های تروریستی عربی در نقاب وهابیت خون آشام وامدار جریان بسیجی حشد الشعبی و قوات العامه است که ترجمان بومی بسیج خمینی است. بی‌تردید همین بسیج بشرط حفظ اصالت دینی و مردمی می‌تواند گفتمان حرکت‌های رهایی بخش ملت‌های ستم کشیده از یوغ سلطه‌گران و میراث خواران مدرن بشری باشد.

گفتمان بسیج همانگونه که می‌تواند در عرصه بین‌الملل معجزه‌گر باشد در ساحت‌های داخلی و در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی، اجتماعی و علمی نیز گره گشاست.

آموزش و پرورش که خاستگاه فرهنگ و جهاد تربیتی است بیش از هر دستگاه دیگر به گفتمان بسیجی نیازمند است. معلم، مؤلف، پدید آورنده رسانه‌های آموزشی و بویژه مدیران فعال در آموزش و پرورش به دلیل ظرافت و حساسیت مأموریت بیش از هر فرد دیگر نیازمند اندیشه و تفکر بسیجی هستند.

هر چند بدلیل سختی و سنگینی ماموریت؛ علاقه، اشتیاق و توانایی از الزامات اولیه خدمت در قامت یک فرهنگی است اما آراستگی به زی و خوی بسیجی ضمن قوت و تعمیق تأثیر محبوبیت و مقبولیت را افزون و الگو سازی را فراهم‌تر می‌سازد. فرهنگی بسیجی به دلیل مأموریت کادر سازی و تربیت انسان، بیش از همه به دوری از خواهش‌های فروکاهانه نفسانی، مهربانی قلبی، آمادگی ذهنی و اندیشه ورزی عقلی زبانزد است. بسیجی در قامت یک معلم، مدیر و یا پدید آورنده رسانه‌های آموزشی الگویی از پرکاری، نظم، اندیشه‌ورزی، مهارت و مهمتر از همه مهروزی، مهربانی، گذشت و حوصله و در یک کلام نیک اندیشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.