کرمان - رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه گفت: فردی در عباس آباد از توابع بخش درب بهشت شهرستان جیرفت مرتکب جرم ایجاد حریق عمدی در مراتع ملی شد و به کاشت ۴۰۰ اصله نهال محکوم شد.

کاشت ۴۰۰ اصله نهال جریمه تخریب منابع طبیعی در جیرفت

به گزارش قدس آنلاین، آیت قیصری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردی در عباس آباد از توابع بخش درب بهشت شهرستان جیرفت مرتکب جرم ایجاد حریق عمدی در مراتع ملی شده است.

وی در خصوص اجرای مجازات جرم مذکور طبق قانون مجازات اسلامی افزود: حکم به محکومیت متهم به تحمل دو سال حبس تعزیری به استناد ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ صادر شد.

قصیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مجازات جایگزین حبس بیان داشت: به استناد مواد ۶۴، ۷۰، ۷۸، ۷۹، ۸۰، ۸۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ و عقیده قانون گذار در راستای حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری در خصوص حفظ و احیای جنگل و مراتع ملی اجرای مجازات حبس حکم مورد نظر را مناسب ندانسته و حکم متهم به کاشت ۴۰۰ اصله نهال جایگزین شد.

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه تصریح کرد: با توجه به حکم صادر شده محکوم علیه تعداد نهال های مذکور را باید در موعد کاشت در محل آتش‌سوزی با نظارت اداره منابع طبیعی جیرفت بکارد.

وی افزود: متهم باید به مدت دو سال از نهال های کاشته شده در راستای رشد و نمو نهال ها محفاظت و نگهداری کند، اگر محکوم علیه به کاشت نهال ها در مدت تعیین شده نپردازد و محافظت نکند حکم جایگزین حبس  لغو شده و مجازات حبس در مورد متهم قابل اجرا خواهد شد.

قصیری در خصوص اجرای وظایف متهم در مدت معلوم تصریح کرد: با تایید اداره منابع طبیعی اگر محکوم علیه در اجرا وظایف خود کوتاهی نکند این محکومیت از سجل کیفری متهم محو خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.