اهواز_مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان و منابع آلاینده های هوا شهرستان حمیدیه باکمک ایستگاه سنجش آلودگی هوا قابل اندازگیری است.

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در حمیدیه راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمدرضا لاهیجان زاده در مراسم بیست و چهارمین ایستگاه سنجش آلودگی هوای خوزستان در شهرستان حمیدیه که ظهر امروز دوشنبه انجام شد، اظهارکرد: راه اندازی ایستگاه به ما کمک خواهد کرد تا سهم آلایندگی شهرستان از منابع آلوده کننده مشخص شود.
وی در خصوص موقعیت شهرستان حمیدیه از لحاظ قرار گرفتن در محدوده میادین نفتی برای استفاده از سهم آلایندگی گفت: باید بر اساس مستندات عمل کنیم تا بتوانیم سهم عوارض شهرستان هایی چون هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه که تحت تأثیر آلودگی ها قرار دارند، اختصاص یابد.
وی در خصوص شناسایی کانون های گرد و غبار داخلی افزود: افزایش ایستگاه های سنجش آلایندگی هوا بعد از مصوبه امسال اقدامات بزرگی شروع شده، در بخش اول ۳۵۰ هزار هکتار کانون ریزگرد و همچنین در بخش دوم ۲۵۰ هزار کانون شن و ماسه ی  شناسایی شده اند. که برخی از آنها در محدوده شهر حمیدیه قرار دارند.
 وی ادامه داد: در کل کانون های ریزگردهای استان در سال گذشته یک میلیون نهال کاشت شده است و امسال هم قرار است ۵ میلیون نهال دیگر کاشت شود.
 وی روند آبگیری تالاب هورالعظیم را خوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: بررسی آخرین نقشه های ماهواره ای حکایت از آبگیری ۷۰ درصدی تالاب دارد و امیدواریم تا پایان سال این میزان به ۸۰ درصد از کل تالاب برسد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از آغاز مذاکره با مسئولان عراقی جهت تأمین حق آبه بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد و تصریح کرد: قرار است در آذر ماه جاری بازدید مشترکی از بخش های ایرانی و عراقی تالاب هورالعظیم انجام شود.
در این مراسم عاشور سواری پور فرماندار شهرستان حمیدیه هم از نگاه ویژه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان به این شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: به پاس رشادت مردم حمیدیه در مهر ماه ۵۹ اسم این ایستگاه سنجش، ۹ مهر نامگذاری شده است و ادامه داد: با توجه به همجواری این شهرستان با منابع آلاینده خواستار اختصاص عوارض آلایندگی به این شهرستان شد.
لازم بذکر است؛ در استان خوزستان ۲۴ ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در ۱۸ شهرستان نصب شده اند که قابلیت اندازه گیری ذرات معلق با قطر ۲.۵ pm و ۱۰  pm را دارا می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.