مشهد- رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد که پیشتر اظهار نظر در خصوص تعیین تلکیف الیت را به مهلت یک ماهه بررسی عملکرد این شرکت موکول کرده بود، باز هم فرصت خواست.

تعیین تکلیف «الیت» شاید وقتی دیگر

قدس آنلاین-گروه استان ها- مهناز خجسته نیا: بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به ارائه گزارش عملکرد شرکت الیت به شورای شهر، گفت: آنچه مشهود است، اینکه الیت متأسفانه به سمت مکانیزه و هوشمند سازی نرفته و فقط نیروی انسانی اضافه کرده؛ به گونه‌ای که اکنون با تورم نیروی بیش از نیاز مواجه است.

مکانیزه شدن الیت هدف نمایی شورا

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به انجام یکسری تغییرات در الیت اطمینان خاطر داد و افزود: مطمئن باشید اگر قرار شد الیت بماند، باید به شکل مکانیزه باشد؛ چون هم خطای نیروی انسانی نخواهد داشت و هم شاهد درگیری‌های مستقیم نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد الیت ساماندهی پارک حاشیه و کسب درآمد برای ساخت پارکینگ بوده، اظهار داشت: متأسفانه این هدف تا زمانی که مدیریت الیت در اختیار بخش خصوصی بوده تا حدودی محقق شده، اما از زمانی که به شهرداری واگذار شده، خیلی رضایت بخش نیست؛ چون نه تنها در این مدت سود نداشته، بلکه زیان هم داشته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از نحوه ناپسند شارژگیری مأموران شرکت الیت از شهروندان گفت: این در حالی است که اولین اقدام باید مکانیزه کردن شارژ الیت خودروها باشد.

حذف نیروی انسانی در چرخه الیت

بهاروند با تأکید دوباره مبنی بر ضرورت فعالیت الیت تحت هر عنوانی گفت: شورای شهر پنجم، تنها بر هوشمند سازی و حذف نیروی انسانی در الیت تأکید دارد.

وی با بیان اینکه باید فعالیت الیت در معابر فرعی کارشناسی و معابر طبقه‌بندی می‌شوند، افزود: در حال حاضر اظهارنظرهای زیادی در خصوص فعالیت شرکت الیت وجود دارد، اما ما بنا نداریم که در این خصوص نظر غیرکارشناسی ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه حذف الیت با فرهنگ شهرنشینی در کلانشهرها کارساز نیست، اظهار داشت: آن چیزی که مشخص است فعالیت الیت تحت هر عنوانی برای شهر ضروری است، اما باید فعالیت آن در معابر فرعی کارشناسی و معابر طبقه‌بندی شود و در ادامه امتیازات خاصی را برای ساکنان خیابان‌های تحت پوشش قرار دهیم.

ساخت پارکینگ در معابر با مشارکت سرمایه گذار

بهاروند همچنین با تأکید بر اینکه نیاز است در هر معبری پارکینگ ساخته شود، گفت: برای این مهم باید سرمایه‌گذار جذب شود و هزینه آن برای سرمایه‌گذار نیز اقتصادی شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر در بسیاری از کشورها پارک خودرو در حاشیه معابر ممنوع است و شهروندان حتماً باید از پارکینگ استفاده ‌کنند، گفت: این امر مطلوب نهایی ما نیز هست، ولی تا آن زمان باید با هوشمند سازی سیستم را ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.