یزد - استاندار یزد گفت: مسیر پیشرفت و تعالی تمام جوامع، از راه کشف استعدادها و حمایت و آموزش نیروی انسانی نخبه و ماهر و توسعه یافته می گذرد و باید از افراد مستعد و نخبه حمایت شود تا با پیشرفت هرچه بهتر در علوم مختلف موجبات شکوفایی کشور و استان را فراهم‌ سازیم.

مسیر پیشرفت و تعالی تمام جوامع از راه کشف استعدادها می گذرد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میرمحمدی دراولین نشست ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده، روز نوجوان و دانش آموز اظهارداشت: همه باید هفته پژوهش و فناوری را به عنوان خلق فرصتی برای ارتقاء سطح تحقیق و پژوهش و بسط و گسترش این روند به حساب آورند و از آن حداکثر بهره برداری را در این مسیر بنمایند وبه کارگیری نیروهای علمی و خلاق در کمیته های مرتبط با این ستاد، میتواند برکات و ثمرات ارزشمندی برای استان به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به طرح ارائه بورس تحصیلی به دانش آموزان ممتاز که از سوی رییس بنیاد نخبگان استان مطرح شد، آنرا کار بسیار ارزشمندی دانست و افزود: اینکه شرکتها و واحدهای علاقه مند به توسعه بتوانند این اقدام را انجام دهند، بسیار شایسته است چرا که به دانش آموزان میدانی برای ورود به عرصه علمی خواهند داد و آنها میتوانند فارغ از دغدغه تامین مالی برای تحصیل و پژوهش، در این عرصه خودنمایی کنند.

میرمحمدی با بیان تشکر از هیئت دولت به دلیل انتخاب محمود زمانی قمی به‌عنوان استاندار جدید یزد، تصریح کرد: آقای زمانی قمی چهره‌ای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و با توجه به مسئولیت‌هایی که در گذشته داشته‌اند از تجارب بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه محمود زمانی قمی در گذشته استاندار شهر صنعتی اراک بوده گفت: اداره شهری صنعتی مثل اراک اندوخته‌هایی را به ایشان اضافه کرده که بتوانند بر تمام جوانب صنعتی اشراف کامل داشته و از این داشته در استان یزد استفاده کنند.

این مسئول خاطرنشان ساخت: زمانی قمی فردی است که با روحانیت و سیاسیون تعاملات بسیار خوبی دارند و امیدواریم که با انتخاب شایسته وی، شاهد توفیقات روزافزون برای استان یزد در آینده باشیم.

استاندار در خصوص انتخاب پژوهشگران برتر دراین هفته گفت: باید نگاه علمی و دقت نظر آنها در تحقیقات و پژوهشها ارزشگزاری شده و مد نظر قرار گیرد و این امر ملاک انتخاب باشد.

طرح بورس تحصیلی شرکت‌های صنعتی در استان اجرا می شود

رئیس بنیاد نخبگان استان نیزاز اجرای طرح بورس تحصیلی شرکت‌های صنعتی در جهت حل مشکل خروج و مهاجرت نخبگان از استان خبر دادو گفت: این طرح به‌گونه‌ای است که مجموعه‌ای از شرکت‌های فناور و صنعتی فعال در استان مانند الکترو کویر، جهان الکترونیک، شرکت پیشگامان، یزد بافت، شرکت‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شود و در آن دانشجویان برتر دانشگاه‌های استان یزد را طبق یک فرآیندی که طراحی ‌شده، وهرسال تعدادی از آن‌ها به‌عنوان بورسیه به این شرکت‌ها معرفی شوند.

مصطفی شاه نظری با بیان اینکه یک ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی دوم و سوم آذرماه در دانشگاه پیام نور استان یزد برگزار می‌شود، اظهار داشت: این ماراتن با همکاری نهادهایی که در حوزه علم و فناوری در استان یزد فعالیت دارند و شرکتی که در طرح تکاپو شرکت داشتند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی یزد در حال برنامه‌ریزی برای یک رویداد کارآفرینی در حوزه سلامت در استان است، افزود: برگزاری این رویداد با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در اواسط آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی یزد است.

شاه نظری ی خاطرنشان ساخت: شرکت آب منطقه‌ای استان با همکاری شرکت توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز معاونت علمی به دنبال برگزاری رویداد کارآفرینی و نوآوری در زمینه  موزه آب در دستور کار خود دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره اختراعات رویش در استان، اظهار داشت: این جشنواره به همت بنیاد ملی نخبگان همه‌ساله در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود که امسال میزبانی آن را به استان یزد واگذار کردند و مخترعین پنج استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی و یزد در این دوره از جشنواره اختراعات رویش شرکت می‌کنند  و در روز ۲۲ و ۲۳ آذرماه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

شاه نظری افزود:  با این طرح می‌توان یکی از مشکلات و معضلات که بحث مهاجرت و خروج نخبگان از استان است را حل کنیم و با این طرح دانشجو به مدت دو یا سه سال با شرایط اعلام‌ شده در هر سال به مدت ۵۰۰ ساعت در آن شرکت به کار مشغول شده و مقرری ماهیانه‌ای به‌ عنوان بورس از آن شرکت دریافت و پس از پایان تحصیلات تعهد دارد که در آن شرکت به‌ صورت تمام ‌وقت به کار مشغول شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.